• Alma1993

kissa

hej jag har ett tvillingpar på 3 år och undrar några saker

1. vad gör man om barnet kissar på sig i bilen och man inte kan stanna och det inte finns extra kläder

2.vad gör man om barnet kissar i affären

3.hur gammal ska man vara när man slutar med blöja

4.om barnet kissar på sig i overallenoch man är låååååååångt hemifrån i skogen vad gör man då                

• Svar på tråden kissa
  • sina

1. Kan man inte stanna har man väl inget val annat än att köra på, men oftast går det att stanna inom rimlig tid. Här förekommer det inte att det inte finns extrakläder med. Vi hade också plastad frotté i bilstolen i början.

2. Hamnar det på golvet torkar man upp. Sen går man på toa och byter kläder på barnet.

3. När man är redo. Det vanligaste verkar vara att bli torr på sommaren när man är mellan två och tre år, men vissa är tidigare och andra senare.

4. Tja, man byter väl kläder och går hem igen.

• MeNoLike

Hur många trådar ska du starta?
    Du verkar ha många problem i ditt liv nu

• Alma1993

kan nån mer hjälpa mig??!!:):(

• Flickan och kråkan
    Alma1993 skrev 2013-05-09 12:26:22 följande:
    kan nån mer hjälpa mig??!!:):(
    Du fick väl väldigt bra svar i första inlägget:

1. Man stannar när man kan och har självklart alltid ombyten med sig.
    2. Man torkar upp och byter kläder på barnet.
    3. Det finns inget "ska". Beror mycket på barnet ifråga. Båda mina har varit mellan 2-3 år när de blivit blöjfria dagtid. 
    4. Man byter kläder på barnet. Är det mitt i vintern och man bara har en overall och man ska ut på lååååång friluftsvandring så ser man till att kissa ofta förebyggande. Man måste kanske inte välja att göra just en lång skogsvandring mitt i vintern med bara en overall när man precis börjat potträna.
  • cosinus

1. vad gör man om barnet kissar på sig i bilen och man inte kan stanna och det inte finns extra kläder.
    Man har extra kläder i bilen. För även om barnet är torrt kan det kräkas av åksjuka. Man stannar och byter kläder, är stolen kissig/kräkig torkar man av så gott det går och så får barnet sitta på en handduk.

2.vad gör man om barnet kissar i affären
    Byter kläder, torkar upp.

3.hur gammal ska man vara när man slutar med blöja
    någontans mellan 1 och 4 år är väl de flesta. Mina har varit 3, 3, 3 och 1 (men en vecka från att fylla 2 år). nästan tvååringen var klart enklast att potträna.

4.om barnet kissar på sig i overallenoch man är låååååååångt hemifrån i skogen vad gör man då   
    Byter overall och kläder, ett barn fryser inte ihjäl på den korta stunden.           

När minsta pottränades hade jag alltid kisseskydd i bilstolen, i vagnen och i kundvagnen på affärer för att det skulle bli enklare vid ev olyckor. Blev dock aldrig någon i affär, vagn eller bil. I bilen fanns alltid ombyte, potta, handdukar, flaska med vatten och tvättlappar. I vagnen när vi var ute fanns alltid precis samma sak. Vi har stannat och haft kissepaus på cykelvägar ibland för när hon blev kissnödig var det inte läge att stanna och kissa.

• 1 barns mamman stina

Om man vet att barnet/barnen kissar på sig så ska man ha extra kläder i bilen. Sen får man se till att stanna så fort som möjligt och byta på barnet. lägg en handuk i barnstolen.

Be personalen om papper så att du kan torka upp. Sen går du på toa med barnet och byter kläder på det. har man inte med sig kläder kan man köpa ett paket blöjor och sätta på barnet och sedan köpa ett par mjukisbrallor.

Det beror på när det är moget. Men mellan två och fyra blir de flesta torra

Om det skulle hända får man gå hem. om barnet fryser kan man ta av overallen och sätta på extra kläder. Barnet kan få bli buret om  barnet har kissat ner sig i skorna.

Min son Wilson är inte pottränad ännu. han är inte intreserad och märker inte när han kissar/bajsar        

Svar på tråden kissa