Inlägg från: iaseia |Visa alla inlägg
  • iaseia

Ger du pengar till tiggare?

En kombo av de tre nedersta

Anser inte att jag har råd att hjälpa mina närmaste, pengar som jobbar ihop ska jag använda till mig och min familj. Annars kan jag lika gärna strunta i att arbeta.

Vill inte ge heller, eftersom jag inte anser att det ska behövas uteliggare/tiggare här i sverige.
    Jag anser inte att det löser problemet. Ingen ska behöva gå på gatan i dagens sverige. Det är regeringen som bestämmer att vi ska ta in så många människor som möjligt i sverige och det ser så bra ut när vi har en hög siffra hittagna till sverige, den illegala invandringen ska vi inte tala om. Men sen då.... Ja då hamnar de på gatan. Vill vi ha ett sådant sverige?
    Varför inte ta hand om de människor som redan finns i sverige?, nu talar jag inte bara om svenskfödda, utan människor som även de invandrat hit.
    Jag är absolut inte emot invandringen eller rasist men jag anser att ska man hjälpa så ska man hjälpa ordentligt. Det hjälper ingen att vi öppnar våra dörrar och låter dem jobba för slavlöner och bo på campingplatser. varken den svenska befolkningen eller de som invandrar.

Jag anser också invandringen har fört med sig mycket gott för sverige, så tro nu inte att jag inte vill att vi ska ha invandring

Nu kom jag ifrån ämnet,men jag anser att om regeringen kunde sluta ta in så mycket folk, skicka tillbaka dem som inte sköter sig (inom rimliga gränser givetvis) osv så skulle vi inte ha uteliggare/tiggare.

Jag vet att svenska fängelser är överbelastade med både svenskfödda och invandrande (främst män), mestadels av dessa är återfallsförbrytare.Om man kunde göra någonting här, som sagt de som inte sköter sig kunde få åka tillbaka, man kunde sätta in bättre resurser för utslussning i samhället tex.

Jag vet också att sjukt många barn i dagens sverige lever i fattigdom, barn som inte har mat på bordet, trasiga kläder osv...

Ätr det verkligen rätt då att vi tar in en massa folk som går på våra gator och som tigger?

• iaseia
    KristenTjej84 skrev 2013-04-08 00:14:42 följande:
    Ibland då jag har pengar över, typ tior och så tillsammans med Guds välsignelse, tror inte de valt att leva så utan tvingas till det. Ger dock hellre mat, godis och dricka till dem så att jag vet att de får behålla det de får.
    Kan även inte samtidigt låta bli att undra vart de får pengarna till SL kortet ifrån, borde de inte spendera pengarna
    på sina sjuka släktingar istället? 790kr är mycket!!

Eller att röka

Jag har inte råd att röka, men jag förväntas ge pengar till tiggare så de kan köpa sig ett paket cigaretter ?
Svar på tråden Ger du pengar till tiggare?