• Polly74

Försvann pengarna?

Gjorde en överföring från Paypal till ett konto på Swedbank i torsdags, stod att det skulle ta 1-2 arbetsdagar och senast idag måndag skulle pengarna synas på Swedbank... det gör de inte. De finns bokförda som skickade hos Paypal men har inte dykt upp på det konto jag sände till. Åvagörjanurå?? Är det nån som vet vad som kan ha hänt? Ingen stor summa skickad men har inte riktigt tid att sitta och jaga Paypals kundtjänst idag *sucka*

• Svar på tråden Försvann pengarna?
  • Philippa

Det kan komma in på bankkontot olika tidpunkter, så avvakta under dagen...

• Polly74

Aha, så det sätts inte in automatiskt vid midnatt, som jag trodde det gjorde? Ok, då har jag en annan förståelse... tack så mycket för svar :) jag avvaktar till imorrn innan jag blir orolig!

• Anonym

Jag skulle inte oroa mig förens tidigast klockan 15.30 i morgon.
    3 hela Bankdagar brukar vara att räkna med och då klockan 15 den sista av de dagarna.
    Det är endast om man för över inom samma bank som det går snabbare och eventuellt kommer vid midnatt.

• Polly74

Oj, hoppas inte...Pengarna är dragna från Paypal och jag har fått mailbekräftelse om att de skulle komma fram idag, så några 3 bankdagar hoppas jag att de inte tar. Eller rättare sagt: om Swedbank tjuvhåller på pengarna ett helt dygn extra, så kan de glömma att jag behåller kontot hos dem. Blir jag tvungen att vänta till imorrn innan jag får klartecken så lär de få en ilsken fd kund att tampas med... men det är logiskt att det går snabbare vid överföring inom samma bank.

• Anonym
    Polly74 skrev 2013-04-08 12:13:20 följande:
    Oj, hoppas inte...Pengarna är dragna från Paypal och jag har fått mailbekräftelse om att de skulle komma fram idag, så några 3 bankdagar hoppas jag att de inte tar. Eller rättare sagt: om Swedbank tjuvhåller på pengarna ett helt dygn extra, så kan de glömma att jag behåller kontot hos dem. Blir jag tvungen att vänta till imorrn innan jag får klartecken så lär de få en ilsken fd kund att tampas med... men det är logiskt att det går snabbare vid överföring inom samma bank.
    Herre gud vad stressad du verkar.
    Jag gjorde en överföring den 25e Oktober efter banktider (19.30) från Paypal till mitt icabanken konto. De var mig tillhanda den 29e, på måndagen.
    Jag trodde att två till tre bankdagar alltid var att räkna med vid banköverföringar mellan banker. De är inte så snabba helt enkelt. Och om man får det tidigare så är det en bra sak men inget man ska räkna med.

• Polly74

Två bankdagar är OK, inte tre eftersom Paypal gett skriftligt löfte att det skulle vara klart idag. Och jo, jag är stressad, helt klart. Allt hände på en gång den här månaden och varje gång jag svarar i mobiltelefonen så växer berget av stressande faktorer, så om pengarna kommer fram snart så kan jag få bort dem från listan = ett bekymmer mindre.

• cintabb

Har du fått pengarna? Vilket tid kommer pengarna, syns på ditt konto kom du ihåg det? eftersom jag är jätte orolig just nu också, har suttit hela dagen framför skärmen och kolla om pengarna har kommit på konto. Har använt paypal i många år och det här är först gång för mig att pengarna som jag överförde bara försvann i luften????

Svar på tråden Försvann pengarna?