Anonym (?) skrev 2013-04-08 19:32:58 följande:
Det behöver det inte.Det är ett fritt val att göra.Men jag tycker någonstans att det är svårare att bojkotta matproducenter och matföretag än klädföretag.
Ta t e x det här med hästköttet,det är iofs inte skadligt att äta så länge de inte slaktar och säljer behandlat kött.Det är då en moralfråga för vissa kanske att låta bli att äta dessa produkter vad vet jag.Men som det ser ut i dagsläget så verkar det som att allt som ska vara nötkött är eller innehåller till stor del hästkött!Vad äter man då?
Återigen en valfråga,när inte något annat erbjuds,eller då allt mer eller mindre innehåller hästkött.Då får man ta det som erbjuds,för gillar man kött och inte vill avstå fär man ta chansen att köttbullarna du har på tallriken,som du nu köpt av ett annat företag,som de inte hunnit kolla än, är gjorda av blandfärs utan häst i.
Då ser jag ingen anledning att ifrågasätta varför TS väljer att bojkotta Nestlé och indikera att denna sak inte är viktig. Att DU tycker att man bör rikta sin uppmärksamhet mot något annat och finner det för svårt att bojkotta matproducenter/företag är en sak, men TS väljer att engagera sig i
det här.
När det gäller köttet förslår jag att du tar kontakt med gårdar i din närhet om du vill ha full koll på vad köttet du köper innehåller.