Inlägg från: nean82 |Visa alla inlägg
  • nean82

Hushållsassistent

Hej!
    Jag ska skaffa mig en assistent och vill gärna ha tips.
    Vilka är ni nöjda/missnöjda med? Varför?

Jag vill ha den främst för degar men vill även kunna vispa smet. Däremot har jag inget behov av köttkvarn och rivjärn etc.
    Vill ha en som kan hantera rätt stora degar.

Tack på förhand!  

• Svar på tråden Hushållsassistent
  • nean82

Gör du egen korv förresten? Hur går det? Blev nyfiken Glad

• nean82
    Fia 28 skrev 2013-04-08 12:41:50 följande:
    Kenwood chef har jag. Enda nackdelen är väl att den tar stort utrymme i skåpet.
    Ok Tack! men du är nöjd med funktionerna? Glad
  • nean82

Det är ju ett rätt dyrt inköp så jag vill ju kolla vad andra har för erfarenheter och inte bara chansa.

• nean82

Tack för tipset! Jag vill ha en slät degskål glömde skriva det Glad

• nean82
    Fia 28 skrev 2013-04-08 12:48:32 följande:
    Jodå. Köpte den begagnad för några år sen, men de verkar vara outslitbara. Mamma har haft sin i 35 år =).
    Sånt gillar man Skrattande
  • nean82
    Gryntroll skrev 2013-04-08 12:50:18 följande:

Ja vi gör korv blir lite som de färska råa korvarnra man kan köpa i mataffären numera. Första gången vi gjorde b det platt fall oh vi sa aldrig mer men nu blir det lite då och då. Oftast maler vi en bit fläskkarre, rökt sidfläsk/bacon på grövsta i köttkvarnen och kryddar med salvia, vitlök och vittvin. Brukar bli supergott att grilla alt steka och vår 3, 5 åring tycker att det är skoj att vara med och fona med korven.
    Va roligt! Kanske man ska våga sig på nått sånt. Tycker färdig korv är lite läskig när man inte vet vad som är i.
  • nean82

Hittade en gammal gul Bosch på loppis som var i väldigt fint skick med stor degskål. Fick den så billigt att jag inte kunde låta bli. Håller den så håller den, om inte så har jag inte direkt förlorat något. Men när den ger upp blir det absolut en Ankarsrum :).

Tack för alla tips!

Svar på tråden Hushållsassistent