• Anonym

Syskonvagn på avbetalning

Har någon av er tagit avbetalning på barnvagn? Vet ni vart man kan göra det? Brukar det va räntefritt eller åker man på ränta och frakt om man gör det via nätet?

Kan även passa på att höra vad ni rekommenderar för syskonvagn. Barnen är 2,5år och 2 månader.  Så behöver ju även en liggdel. Tacksam för svar!

• Svar på tråden Syskonvagn på avbetalning
  • Philippa

Köp en begangnad på ex blocket istället för att ta en på avbetalning....

• Anonym
    Philippa skrev 2013-04-08 14:08:43 följande:
    Köp en begangnad på ex blocket istället för att ta en på avbetalning....

Fast då måste man ju ligga ut med några tusen ändå.. även att den är begagnad och det har vi inte råd med :/ Trodde det skulle funka med bara en vagn men jag känner mig låst och kan inte gå några promenader :/
  • ex ungue leonem
    Anonym skrev 2013-04-08 14:14:27 följande:

Fast då måste man ju ligga ut med några tusen ändå.. även att den är begagnad och det har vi inte råd med :/ Trodde det skulle funka med bara en vagn men jag känner mig låst och kan inte gå några promenader :/

Vi köpte en felfri brio ligg/sittvagn på bra o begagnat för 2000 kr. Tror inte att  du behöver ge flera 1000 för en syskonvagn på blocket.
    Vill du läsa min blogg?
  • Anonym
    Masken84 skrev 2013-04-08 14:25:09 följande:
    Stå platta?

Funderat på det, men lagt ner det. Tanken är att kunna gå långa promenader och så. Då är det nog lite jobbigt för 2,5 åringen att stå och om han vill vila lite under tiden.
  • Anonym
    RöttÄrSött skrev 2013-04-08 14:26:44 följande:
    Kopbarnvagn.se tar Klarna faktura har jag för mig. Då kan du välja att delbetala då fakturan kommer.

Dock är det räntor och avgifter.

Ja det är ju det med ränta och så :/ Ska kika runt lite på nätet och kolla vad det är för ev ränta o så. Har ni tips på sidor? Har kollat bl.a lekmer.se...
  • ex ungue leonem
    ex ungue leonem skrev 2013-04-08 14:27:03 följande:

Vi köpte en felfri brio ligg/sittvagn på bra o begagnat för 2000 kr. Tror inte att  du behöver ge flera 1000 för en syskonvagn på blocket.

200 kr kostade vår ligg/sittvagn.Otroligt men sant.Några år på nacken men felfri
    Vill du läsa min blogg?
  • Griseknoen35

Jag köpte min på babyproffsen. Dom har via resurs bank räntefritt. Köpte min för 7000 men då har jag betalt ca 1000-1500 per månad. Man får en lista med flera räntefria alternativ, 6 mån, 24 mån eller 12 mån. Jag tog på tolv men den är avbetald nästa månad och då har det bara gått sex månader så man kan betala in minimum eller mer om man har råd med det. Jag trivdes med det alternativet.

Svar på tråden Syskonvagn på avbetalning