Frivilliga till intervju - Regnbågsfamiljer
Hejsan!
Jag är en lärarstudent som söker frivilliga personer som lever i så kallade regnbågsfamiljer. Jag och min kursare ska nu påbörja vårt examensarbete som vi valt att inrikta på just Regnbågsfamiljer i förskolan.
Vi kommer bland annat att fördjupa oss i pedagogernas perspektiv, hur de uttrycker sig och agerar. Ta avstamp i vår läroplan och barnkonventionen som säger en del saker och vi skulle hemskt gärna vilja få kontakt med ett par familjer som lever just i hbtq-världen och har barn i förskolan, för att höra hur ni har blivit bemötta, hur ni ser på material som finns, om ert barn får den dos av er familjekonstellation som alla barn bör få i förskolan osv.
Ni hade verkligen varit till enormt stor hjälp i vårt arbete! Som vi kan se nu så har det endast gjorts en uppsats om just Regnbågsfamiljer i Malmö-området och den världen bör ges mer utrymme!
Vi finns i Malmö-området och hade gärna velat göra en intervju med er. Givetvis kommer ni att förbli anonyma och detta arbete är endast i utbildningssyfte och kommer därför behandlas därefter.
Om ni känner att ni skulle vilja ställa upp på detta så kan ni kontakta mig på mail-adress:
nilsson.carin@live.se
Tusen tack! Hoppas vi ses! :)
Mvh/ Carin Nilsson Söderberg