Bulimi och p-piller
Hej.
Jag har bulimi och jag tar p-piller (cerazette) Jag har även en pojkvän, jag spyr upp till 10 gånger per dag, frpn morgon till kväll.
Och jag är rädd att jag kan bli gravid. Finns den en chans att jag kan bli gravid?
Hej.
Jag har bulimi och jag tar p-piller (cerazette) Jag har även en pojkvän, jag spyr upp till 10 gånger per dag, frpn morgon till kväll.
Och jag är rädd att jag kan bli gravid. Finns den en chans att jag kan bli gravid?
Ja risken är jättestor, eftersom du med stor sannolikhet spyr upp dina piller. Sök hjälp för ditt mående och välj ett annat preventivmedel.
Ja risken är väldigt stor!
När jag pratade med sjukvården om tabletter och kräkningar så sa dem att det tar ca 2 timmar för kroppen att ta upp tabletten, så kräker man efter två timmar efter intagen tablett så ska det inte vara någon fara. Men för att p-piller verkligen ska fungera så behövs det att kroppen också får i sig näring annars är -piller inget bra skydd.
Men kära du, du måste ju läsa bipacksedeln när du äter medicin! Du bör omedelbart byta preventivmedel, och jag tycker nog att du ska söka hjälp för din ätstörning också.