• L0LLIP0P

Bulimi och p-piller

Hej.

Jag har bulimi och jag tar p-piller (cerazette) Jag har även en pojkvän, jag spyr upp till 10 gånger per dag, frpn morgon till kväll. 
    Och jag är rädd att jag kan bli gravid. Finns den en chans att jag kan bli gravid?  

• Svar på tråden Bulimi och p-piller
  • Anonym

Ja risken är jättestor, eftersom du med stor sannolikhet spyr upp dina piller. Sök hjälp för ditt mående och välj ett annat preventivmedel.

• Anonym

Ja risken är väldigt stor!
    När jag pratade med sjukvården om tabletter och kräkningar så sa dem att det tar ca 2 timmar för kroppen att ta upp tabletten, så kräker man efter två timmar efter intagen tablett så ska det inte vara någon fara. Men för att p-piller verkligen ska fungera så behövs det att kroppen också får i sig näring annars är -piller inget bra skydd. 

• L0LLIP0P
    Anonym skrev 2013-04-09 11:42:41 följande:
    Ja risken är jättestor, eftersom du med stor sannolikhet spyr upp dina piller. Sök hjälp för ditt mående och välj ett annat preventivmedel.
    jag mår jätte illa hela tiden, känns som att jag ska spy hela tiden, är trött hela tiden,mina bröst är ömma,måste kissa hela tiden,min mage känns helt uppblåst osv.
    Så ska göra graviditetstest... 
  • Anonym
    L0LLIP0P skrev 2013-04-09 11:49:05 följande:
    jag mår jätte illa hela tiden, känns som att jag ska spy hela tiden, är trött hela tiden,mina bröst är ömma,måste kissa hela tiden,min mage känns helt uppblåst osv.
    Så ska göra graviditetstest... 

Ja...

Har du inte läst på bipacksedeln?? 

Kräks man en gång så ska man ha kompletterande skydd i en vecka.. 
  • L0LLIP0P
    Anonym skrev 2013-04-09 11:46:16 följande:
    Ja risken är väldigt stor!
    När jag pratade med sjukvården om tabletter och kräkningar så sa dem att det tar ca 2 timmar för kroppen att ta upp tabletten, så kräker man efter två timmar efter intagen tablett så ska det inte vara någon fara. Men för att p-piller verkligen ska fungera så behövs det att kroppen också får i sig näring annars är -piller inget bra skydd. 
    så om man spyr varje dag så kanske effekten på p-pillerna försvinner lite? 
  • L0LLIP0P
    Anonym skrev 2013-04-09 11:50:33 följande:

Ja...

Har du inte läst på bipacksedeln?? 

Kräks man en gång så ska man ha kompletterande skydd i en vecka.. 
    jag pratade med Ungdomsmottagningen och hon sa att om man spyr efter 4 timmar man har tagit p-pillerna så är det ingen fara. Hon sa inget om att man ska ha extra skydd i en vecka....
  • Aileen Allannah

Men kära du, du måste ju läsa bipacksedeln när du äter medicin! Förvånad Du bör omedelbart byta preventivmedel, och jag tycker nog att du ska söka hjälp för din ätstörning också.

• Anonym
    L0LLIP0P skrev 2013-04-09 11:53:29 följande:
    jag pratade med Ungdomsmottagningen och hon sa att om man spyr efter 4 timmar man har tagit p-pillerna så är det ingen fara. Hon sa inget om att man ska ha extra skydd i en vecka....

Men om du spyt tio gånger per sg så hinner det uinte gå 4 timmar emellan....??
  • L0LLIP0P
    Anonym skrev 2013-04-09 11:55:07 följande:

Men om du spyt tio gånger per sg så hinner det uinte gå 4 timmar emellan....??
    sant.. tänkte inte så långt..
  • Anonym
    L0LLIP0P skrev 2013-04-09 11:58:32 följande:
    sant.. tänkte inte så långt..
    Får du hjälp för din ätstörning?
Svar på tråden Bulimi och p-piller