• busbajsen

Arbetslös-De 10 pappadagarna?

Har en liten fundering som ni kanske skulle kunna hjälpa mig med. Ska ha barn till sommaren och maken är arbetslös. Hur fungerar det då med de 10 pappadagarna när det kommer till ersättningen? Om han tar ut dessa dagar får han då lika mycket ersättning som han skulle ha fått från a-kassan eller blir det mindre? Hoppas ni förstår vad jag menar.

• Svar på tråden Arbetslös-De 10 pappadagarna?
  • cloudberry79

Har han skyddad SGI så får han förmodligen mer än från a-kassan  under de tio dagarna.

(M)amma till V -07 och E -12
  • LinneaJosie

Jag kan ha fel, men som jag förstår det är de 10 dagarna avhängiga av att man förlorar arbetsinkomst, har man inget arbete att vara borta från kan man inte ta ut dem. Men googla, har för mig att jag läst om det någonstans.

• cloudberry79
    LinneaJosie skrev 2013-04-09 19:24:24 följande:
    Jag kan ha fel, men som jag förstår det är de 10 dagarna avhängiga av att man förlorar arbetsinkomst, har man inget arbete att vara borta från kan man inte ta ut dem. Men googla, har för mig att jag läst om det någonstans.
    Även om man avstår a-kassa, man kan tex ta hand om sjuka barn även om man är arbetslös och då avstå ersättning från a-kassan.
    (M)amma till V -07 och E -12
Svar på tråden Arbetslös-De 10 pappadagarna?