• Chrizzy81

Vilken cykelvagn - hur länge kan ett barn sitta i den?

Hej!

Har en 7-månaders och en 4-åring Vilken cykelvagn ska jag satsa på? Vill att den ska kunnas göra om till vagn. Hur länge kan 4-åring sitta i den tro? Han är ganska lång. 
    Övriga krav:
    -Barnen ska kunna sova i den - viloläge
    -Inte alltför dyr....

För jag bör väl satsa på en vagn för 2 barn? En i cykelsits och en i vagn är väl inget alternativ?

Blir förvirrad... GE MIG TIPS! Tack snälla! 

• Svar på tråden Vilken cykelvagn - hur länge kan ett barn sitta i den?
  • jEnNiK

Bra fråga, favoritar och hoppas på bra svar! Har en ettåring och en snart fyraåring, vill ha ungefär samma som du;))

• cloudberry79

Hur lång är han? Barnets huvud får inte ta i taket (tänk på att de ska ha hjälm inne i kärran). Så, sätt barnet på en stol och mät höjden från rumpa till hjässa, gärna med hjälm på och titta vad de olika kärrorna har för sitthöjd. Vi har Trollkärra och vår nästan-sexåring kan sitta i den ännu, men han är kort för sin ålder. Den tar dessutom 40 kilo last, så det går lätt in två barn där, plus packning. De billigare kärrorna tar oftast bara kring 20 kilo last, vilket sällan räcker för två barn såvida inte båda är bebisar då.

(M)amma till V -07 och E -12
  • cloudberry79

Och viloläge tror jag du kan glömma på de billigare vagnarna, kolla på Nordic Cab eller Chariot i så fall (vet inte ens om de har separata vilolägen?) Om du tänker på bebisen kan man köpa en extra bas till bilbarnstol och fästa med bultar i botten av kärran, sen klickar man på stolen.

• jEnNiK

Hur mycket kostar en sån kärra? Trollkärra? Måste jag kolla upp, sonen väger 17 kg och dottern 11.... ;)

• jEnNiK

Kanon! Tack;) En sån får det bli;)) Fastnade för trollkärran 3-i-1PLUS! Verkar bra!

• cloudberry79

Rekommenderar att köpa snabbfästen! Billiga och gör att man mycket enklare kan ta av och på vagnen.

• Chrizzy81

4-åringen är cirka 1,05 meter och väger 19 kilo. 7-månaderskillen väger snart 11 kilo. Rejäla grabbar. Den lille får inte plats i babyskyddet länge till. Frågan är hur han ska sitta om han ska sova i vagnen? Är det alltså bara fullt sittläge?
    Undra om Trollkärran tillhör de större varianterna? Räcker den tro?

Svar på tråden Vilken cykelvagn - hur länge kan ett barn sitta i den?