Mikael K skrev 2013-04-10 17:17:42 följande:
jo precis man vill men man gör det inte bara huvudet säger nej, folk kanske börja märka att du tar distans från folk?, har dina vänner/familj sagt något om det?: du verka inte på humör/du verka inte vilja göra något? sen till slut så slutar folk fråga,
min vändning blev väldigt fel men efter de snesteget så bad jag faktiskt om hjälp, jag flyttade till ett "ungdomshem", sen fick jag kontakt med en slags terapeft (orka stava) och fick saker o ting mycket klarare och en del övningar: om du t.e.x åker buss själv eller ute o går bland mycket folk själv eller kanske med 1-2
vänner, så ska man försöka tänka positivt istället för negativt: jag tänker så här - hm fan va dom stirrar, kanske gillar mina nya kläder eller hur jag ser ut, då ler man lite istället för att böja huvudet neråt och må dåligt. Kan vara en jobbig övning men övning ger färdighet med tyvärr det här inte på en natt sadly men om du har riktiga vänner alltså riktigt bra vänner så försök kanske vara hos dom?, eller häng med på saker ÄVEN om du verkligen inte vill, till slut så släpper huvudet all de negativa tankarna och du börja tänka mer rationellt,
T.e.x: du rammlar utomhus och folk ser dig om dom skrattar. tänker du negativt: fan nu skämms jag, usch nu mår jag dåligt för att dom skrattar åt mig, DET ÄR FEL det är själva händelsen som kanske är komisk, tänker du rationellt så kan de kanske låta så här: HAHAHA fan där va en isfläck! ohwell alla rammlar och jag själv skrattat åt folk som drar ändan i backen :P sen ställer man sig upp och skakar av det, Det är rationellt tänkade, hoppas något va till hjälp, har du mer frågor eller om du vill prata i skype lr nått så adda: baloosw3
Mvh / micke
Jo herregud, har inte en kompis kvar sen många år. Dom försvann fort, men var så klart mitt fel, följde ju tillslut inte med ut alls. Mycket pga det skulle åkas bil hela tiden då, var ju kring 18års åldern så.
Nu på senare tid när allt blivit skit igen & flera resor värre har ju familjen sett jag drar mig undan & är tyst osv osv.
Skönt det löste sig för dig, även fast det var ett snedsteg så kom det ju nåt gott ur det