• Anonym (TRÖTT)

Helt slut innan mens!

Mensen ska enligt kalendern komma idag, eller senast om 2 dagar. Förra gången var likadant, jag är helt slut i kroppen och vill mest bara ligga och sova. Har sovit till 12-12.30 i tre dagar i rad fastän jag lagt mig i bra tid.
    Kanske kan vara kroppens sätt att förbereda sig inför mensen..?

Någon annan som typ bli utslagen dagen/dagar innan ni får mens?

• Svar på tråden Helt slut innan mens!
  • felix veritas

Ja, jag. Vill också sova, men det funkar ju inte allt för ofta, tyvärr.
    En kompis tar sk SSRI-preparat dagarna innan mens mot PMS och hon säger att de hjälper mot tröttheten också.

SSRi är egentligen en depressionsmedicin, men om man har svår PMS kan den hjälpa mot det med och antingen tar man den varje dag eller bara dagarna med PMS.

• Anonym (TRÖTT)

Jag hade relativt mycket problem med PMS ett tag då jag hade ångestkänslor, att jag inte dög till, och kunde bli arg för minsta lilla.

Men nu sen jag la om kosten och började äta enligt LCHF så har jag blivit som förändrad. Jag mår betydligt mycket bättre, ångestkänslorna är som bortblåsta och jag känner inte längre någon mensvärk som jag förr har känt någon dag innan mensen sätter igång.

Men nu känner jag mer trötthet och sover gärna länge och väl som ovan nämnts. Men att ta medicin tror jag inte på, jag är inte den som vill knapra några tabletter för jag ser det mesta som placebo-effekt, men härligt att de hjälper din kompis!

Vi försöker bli med barn och har denna månad mått som en kung. Alla känslor om att inte kunna bli med barn är bortblåsta och det har lättats en sten från mitt bröst. Mår bra allmänt, bara det att jag är trött nu innan mensen ska komma. Och tankarna på att leta symtom och analysera minsta lilla är borta, just nu känner jag inget och det är så skönt! :)

• felix veritas

Har du ingen pms för övrigt verkar det ju minst sagt dumt med ssri. För att inte tala om när du försöker bli gravid.
    Du kanske är trött nu för att du är gravid, kanske??????

• Anonym (TRÖTT)

Ja alltså det fanns där innan då jag hade problem med humör och så, men LCHF har verkligen gjort under med kroppen, bara att tacka och ta emot :)

Nja, tror inte jag är med barn för dels missade vi ÄL, och sen så brukar jag ju bli trött dagen/dagarna innan mens så :) Men skulle det vara ett knyte skulle jag ju inte bli ledsen :)

Svar på tråden Helt slut innan mens!