• Amidina

Pepptråd för sockerberoende som vill sluta!

Jo, jag är ju då sockerberoende och har under den senaste månaden tryckt i mig något sött efter mer eller mindre varenda måltid. 
    Nu har jag fått nog då min hälsa påverkas och nu sitter jag här och våndas för att givetvis är det bulle med bullens dag idag och de bjuder här på jobb..

Idag var ju dagen jag skulle sluta med socker, igen. Jag har klarat mig hittills, men är nojig för att jag ska ge vika ikväll och äta upp de gräddbullar vi har i frysen eller helt enkelt bara köpa mig nåt på hemvägen.

Jag vet att det finns fler som mig och jag tänkte att vi här kan peppa varandra till att hålla oss på rätt väg, komma med tips på saker som hjälper osv osv. Glad

Välkomna! 

• Svar på tråden Pepptråd för sockerberoende som vill sluta!
  • Amidina

Mina bästa tips för närvarande är att knapra på råa morötter, vindruvor eller en dadelröra bestående av dadlar, kokosolja och kakao. Kan även rullas till bollar och täckas med kokosflingor.
    De må innehålla naturligt socker, men det är ta mig tusen hundra gånger bättre än strösocker när man försöker sluta men har en sån där riktigt jobbig dag. Tungan ute

Svar på tråden Pepptråd för sockerberoende som vill sluta!