• spöke

    Tre saker (lek)

    Tänkte vi kunde liva upp en gammal lek igen...
    www.familjeliv.se/Forum-27-260/m12842909.html

    Så här går det till:

    Frågan som ställs ska kunna besvaras med tre saker. Till exempel:

    Tre städer du vill besöka?
    - New York
    - Tokyo
    - Berlin

    Tre saker som irriterar dig på bussen?
    - Folk som snackar högt i mobilen.
    - Smutsiga skor på sätet.
    - Folk som lyssnar på hög musik i dåliga, läckande hörlurar.

    osv.

    Glöm inte att ställa en ny fråga när du lämnar svar.

    SoligSoligSolig

  • Svar på tråden Tre saker (lek)
  • lalasmama

    Jobbet
    Jobbiga människor
    Saker man måste komma ihåg att göra kommande dag..

    Tre saker man kan använda ett tomt mjölkpaket till?

  • eywa

    Fröautomat till fåglar, starta en brasa med, ha färg i. ( i stället för att släpa runt på en 10 liters hink med färg, lite smidigare med en liten mjölkpaketsbehållare. )

    3 saker som du tycker är bäst med sommaren : )

  • spöke
    Pimpinellan skrev 2014-04-02 15:21:11 följande:
    Schäfer
    New foundland (stavas...?)
    Stora pudlar

    Tre kryddor du bara inte äter?
    koriander (gammal disktrasa)
    chili
    rödpeppar

    Tre kyssar du minns speciellt?
  • Ikka

    Första riktiga kyssen en sommarkväll när jag var 15, på ett Gbg-kalas-disco med en kille som var året äldre och blev min pojkvän i 2 månader. Han var dock väldigt framfusig och pushig så det slutade med att jag dumpade honom då jag själv ville ta det lilla lugna...


    En kyss med en total främling på en överfylld spårvagn. Lät rusiga (och berusade), tonårskänslor bara vara på vift. Han hade ormlinser och var med på reklamblad runtom i stan för gymnasieutbildningar. Kysstes på bra där i ett par hållplatser, ståendes mitt i en folkmassa, han skulle gå av och ville att jag skulle följa med. Jag sa nej, vi kysstes en gång till och har inte sett honom varken innan eller efter dess (12,5 år sedan jag var runt 16,5 år  och han något år äldre)....


    Första kyssen med den som numera är min man för, en halvsen söndagskväll för lite mer än 12 år sedan efter att vi bestämt oss för att vi faktiskt var ett par. Vi hade varit väldigt bra vänner i 2 månader innan den där kyssen blev av. Var ingen märkvärdig kyss egentligen, förutom att det kändes pirrigt, mer än att den rent fysiskt bröt av vår tid som vänner till att bli något mer. Har fått många betydligt härligare kyssar av samma man flertalet gånger efter dess...;)

    Tre saker från din barndom som du sparat?


     


     

Svar på tråden Tre saker (lek)