Svårt att få syskon
Usch vad jobbigt för er med alla dessa missfall/MA
Jag har en son på 3,5 och slutade med mina p-piller förra veckan. I höst ska vi börja med syskonförsök och jag vill ha pillren ur kroppen lagom till min årskontroll på gyn, för med sonen tog det 4 månader och ett helt hysteriskt samtal innan jag fick komma dit, och då var mina äggstockar i sådant skick att läkaren hade svårt att tro att jag varit utan p-piller bara 4 månader, 8-12 äggblåsor på ena sidan och 10-15 på andra. Jag har PCO föresten men vi fick metformin utskrivet och sen tog det bara 2,5 månader. Läkaren sa att han inte trodde det skulle funka för oss, men att det fanns i deras process mot IVF att man måste gå 6-12 månader på metformin innan man fick pergo osv. Ingen var gladare än vi att det funkade. Men jag känner mig härdad, och vill inte gå in i den onda cirkel jag var förra gången, så jag vill veta om jag funkar eller inte innan vi börjar. Tyvärr är privat inte ett alternativ pga ekonomin just nu (samt pga skyhöga privattaxor här, dubbelt högre än i tex huvudstadsregionen ), dock kommer vi ha bättre ekonomi redan till hösten. Dessutom är jag redan stadigvarande kund hos gyn pga min PCO som de vill hålla koll på, och jag gillar de flesta läkarna där
Jag har gjort denna resa två gånger, en gång med sonen och en gång som 19-åring. Då var jag utan mens i 10 månader (utan att vara gravid) och la i stortsett alla pengar som blev över på grav. test. Ungdomsmottagningen bara sa "testa dig och visar det negativt väntar du några veckor till och tar ett nytt." Min kropp funkar inte alls som den ska, vilket är en lättnad på ett sätt, det gör det tydligt vad problemet är.
Lycka till nu, jag vill gärna följa er resa.