• QnA

KTH studenter undrar: Varför gör par sällan upplevelseaktiviteter tillsammans?

För att man inte hinner. Man är fast i hjulet med jobb, hämtningar och lämningar av barn och middagar som ska lagas i tid och barn som ska nattas för att orka nästa dag i samma hjul. Har man en liten stund över sjunker man lycklig ner i soffan och njuter av tystnaden. 

• QnA
    SaraD skrev 2013-04-10 22:08:52 följande:
    Tid finns alltid, det beror bara på hur man prioriterar. Vill man gå på bio tillsammans så har man tid till det. Man kan ju istället ställa frågan varför par inte ger sig tid till varandra? Det är bullshit att man vill vara med barnen, en vardag i månaden klarar de sig utan föräldrarna när de är ute på restaurang eller bio. Att fixa barnvakt kan ju vara en annan femma.
    Det kanske beror på vad man uppskattar för aktiviteter. Bio och äta ute en kväll i månaden är säkert kul och trevligt, men för min och min mans del ger det inte mer eller bättre partid än att ta ett glas vin i soffan och spela spel en kväll när barnet sover. Däremot saknar jag alla resor vi gjorde tillsammans innan vi blev föräldrar. Vi brukade ge oss iväg på kortare eller längre vandringar och annat kul några gånger per år. Det är inte så lätt med småbarn. Vi brukade åka långfärdsskridskor på helgerna på vintern också, det är inte heller lätt att komma iväg på längre. 
Svar på tråden KTH studenter undrar: Varför gör par sällan upplevelseaktiviteter tillsammans?