Inlägg från: Labbematte |Visa alla inlägg
  • Labbematte

Hur får jag in min man på avgiftning/behandling?

Anonym (Vad göra?) skrev 2013-08-14 19:12:38 följande:
    Ville bara skriva att det blev/är en utredning på mina barn. Samtal, hembesök, samtal med skola och bvc. helt förjävligt!! Allt detta för att JAG gjorde min "plikt" som en bra mamma och vilja att min man skulle få hjälp. Utredningen pågår fortfarande.. Fast att de inte har fler frågor. Allt för att dra ut på tiden. Bvc och skola har sagt att både jag och min make är bra föräldrar. Hembesöket var  bara en fika. De kolla inte ens runt.  De sa själva att det hela var lite väl överdrivet.  MEN tror ni min man har fått hjälp?  Han blir bollad mellan läkare och soc. Ingen vill ta på sig ansvaret att hjälpa. Soc säger att det inte är missbruk, utan medicinskt  för att han tar tabletter utskrivna av läkare. Och läkaren hänvisar till psyk. På psyk tar de inte emot utan soc. Vilken jäkla soppa!  Men faktiskt har det ändå blivit bättre. Han försöker trappa ner själv. Men det är ju inte lätt.  Vilket fint samhälle vi har...
    Usch så tråkigt!

Men hoppas att han kan få stöd från t.ex NA, så att han inte behöver vara helt ensam.  
Svar på tråden Hur får jag in min man på avgiftning/behandling?