Inlägg från: ulfsas |Visa alla inlägg
  • ulfsas

HANGAROUND

Orcha skrev 2013-11-13 21:02:22 följande:
    Ja, jo...
    Funderat på att asfaltera?  Drömmer
    Ja, kanske det. Får se om Irländarna kommer tillbaka i sommar?
    Man kan kanske måla asfalten grön... 
    Man, 49 år.
  • ulfsas

Självklart skall du se den. Se sedan dokumentärerna om Yetin och Enhörningen och Loch Nessmonstret. Sanna allihop.

• ulfsas
    Ronga skrev 2013-11-30 18:59:01 följande:
    Ööööööööööllllllll ;)
    Skål
    Man, 50 år.
  • ulfsas
    Trailer trash TT skrev 2013-12-08 10:48:41 följande:
    Jag har julpyntat. Ställde en tomte i fönstret. Done
    Kom själv hem sent från jobbet helt slutkörd. Somnade t.o.m på motorvägen en millisekund och det höll på att gå illa.
    När jag kom hem så ville jag bara svimma av i sängen men dottern tog ett stadigt tag i min arm och släpade runt mig i villan då hon väntat länge på att få visa vad hon gjort. Hon hade julpyntat med allt som vi har. Två julkrubbor, julbockar, änglar, ljus mm mm
    Hon var så glad att jag lät henne visa och berätta om allt. Gulligt av henne.
    Tomte
    Man, 50 år.
  • ulfsas
    Matildet skrev 2013-12-09 21:00:25 följande:
    Vin och öl, check!
    Fest? På en måndag? Är det PK?SkålSkrattande
    Man, 50 år.
  • ulfsas
    Matildet skrev 2013-12-10 08:40:59 följande:
    Klart det är, om man är arbetslös, då är det helg varje dagFlörtGlad
    Lördag hela veckan dåSkrattandeSkål
    Man, 50 år.
  • ulfsas
    Trailer trash TT skrev 2013-12-11 07:22:11 följande:
    Om man skulle göra en analblekning idag.. har ju klorin hemma och inget att göra förrens om 4 timmar
    Bra idé. Bara att fylla en hink och sätta dig tillrätta i några timmar. Gör nog susen. All over the placeFlört
    Man, 50 år.
  • ulfsas
    Matildet skrev 2013-12-11 13:11:43 följande:
    Indeed!Skrattande Och idag är det ju lill-lördag t.o.mFlörtSkål
    Bra du påminde mig. Jag kanske borde gå ut själv då. Är ledig nu och jobbar i helgenRynkar på näsan
    Man, 50 år.
  • ulfsas
    Trailer trash TT skrev 2013-12-13 05:21:44 följande:
    Kära dagbok

Vaknade och så var den jävla dagen förstörd. Tappade kaffemuggen .självklart hett kaffe. Det mesta landade på mina fötter.

Skulle ta en dusch men det fanns bara kallvatten av nån jävla anledning.

Knappen på mina favoritjeans lossnade och jag kan inte sy. Väntar på att maken vaknar.

Sitter i alla fall med en ny mugg kaffe och kollar musikhjälpen..

Ciao
    Då kan dagen bara bli bättreKaffe
    Man, 50 år.
  • ulfsas
    La Chica skrev 2014-02-07 14:01:54 följande:
    Kan man flytta med taxi? Alltså bara kläder och krims-krams...
    Det beror ju mycket på hur många körningar du behöver plus hur långt det är hur dyrt det skulle bli med taxi.

I vilken stad bor du och vart (hur långt) skall du flytta då?
    Man, 50 år.
  • ulfsas

Stäm den som gav dig hyvlarna utan en tillräcklig instruktion om att de var skarpa

Feltryck01 skrev 2014-02-09 11:22:13 följande:
    Godmorgon till ännu en söndag. Ett tips i all vänlighet. Får ni någonsin rakhyvlar av någon, lägg dem inte i väskan tillsammans med vardagsgrejerna! Och om du ändå gör det, kom ihåg att plocka ur dem så fort du kommer hem. Och om du inte gör det, se till att göra det innan du går någonstans med väskan. Om du inte gör det, ha inte tuggummin i samma väska. Har du det ÄNDÅ så se förfan till att du har plåster i väskan så du slipper betala 40 spänn för något du egenligen har hemma på vägen till jobbet..

Man, 50 år.
  • ulfsas
    Feltryck01 skrev 2014-02-10 20:09:19 följande:
    Tack Uffe för tipset, men det var min mamma, I'd rather not
    Stäm skiten ur kärringenFörvånad

Kanske bäst att låta bli ändå...
    Man, 50 år.
  • ulfsas
    Orcha skrev 2014-02-12 22:38:12 följande:
    Externa hårddiskar borde finnas i datorerna.
    De kraschar ju aldrig? Wyyy?

Och säger nån att de inte används lika ofta så säger jag tyst.

Sen hänvisar jag till svarta lådan i kraschade plan, som aldrig går sönder.

Samt messmör som smakar skit dag ett, dag två, dag 417...

Saker som är obegripliga för en glad amatör.

Tror det blir dyrt med dessa för privatpersoner....

The Black Box som egentligen är orange...
    Crash impact - Researchers shoot the CSMU down an air cannon to create an impact of 3,400 Gs (1 G is the force of Earth's gravity, which determines how much something weighs). At 3,400 Gs, the CSMU hits an aluminum, honeycomb target at a force equal to 3,400 times its weight. This impact force is equal to or in excess of what a recorder might experience in an actual crash. Pin drop - To test the unit's penetration resistance, researchers drop a 500-pound (227-kg) weight with a 0.25-inch steel pin protruding from the bottom onto the CSMU from a height of 10 feet (3 m). This pin, with 500-pounds behind it, impacts the CSMU cylinder's most vulnerable axis. Static crush - For five minutes, researchers apply 5,000 pounds per square-inch (psi) of crush force to each of the unit's six major axis points. Fire test - Researchers place the unit into a propane-source fireball, cooking it using three burners. The unit sits inside the fire at 2,000 degrees Fahrenheit (1,100 C) for one hour. The FAA requires that all solid-state recorders be able to survive at least one hour at this temperature. Deep-sea submersion - The CSMU is placed into a pressurized tank of salt water for 24 hours. Salt-water submersion - The CSMU must survive in a salt water tank for 30 days. Fluid immersion - Various CSMU components are placed into a variety of aviation fluids, including jet fuel, lubricants and fire-extinguisher chemicals.
    Man, 50 år.
  • ulfsas

Happy fredagsmyspys.

Själv skall jag gå på Skål.

Man, 50 år, Jobbar som pilot om du har frågor som rör flyg.
  • ulfsas
    La Chica skrev 2014-02-21 13:49:34 följande:
    Jag fick 4 timmars sömn inatt. Tack o lov att det är helg.
    Samma här. Kom hem sent efter AW samt nattklubb. Sedan blev det Sons of Anarcy på Netflix. Tur man har ledigt.

Trevlig helg allaSolig

Man, 50 år, Sundbyberg.
  • ulfsas
    Chiquita89 skrev 2014-03-24 01:22:50 följande:
    Lider av allvarlig sömnbrist, inte sovit ordentligt på 4 dagar. När jag nu äntligen känner mig trött nog för att somna så har mina grannar ovanför en livad fest. Ingen lapp i porten heller som meddelar andra som kanske har skit att göra imorgon! Fest! En SÖNDAGNATT??!! Då var jag väldigt noga med att stänga av MIN musik vid 22, som en god granne. 
    Det är ju jävligt schysst att festen började för en timme sen... Blir så trött på dessa människor! Demon
    Är du inte bjuden? Lusigt av demSkål
    Man, 50 år, Sundbyberg.
  • ulfsas

En bild från gårdagens åskväder innan landning på Landvetter. Rött på väderradarn är kraftig turbulens...
    Vad är det man säger- just another day at the officeSolig
    De säger att Chuck Norris är tuff. Jag vet inte ens vem hon är?!
  • ulfsas
    Anton Chigurh skrev 2014-05-20 23:08:46 följande:
    Var det 20 knop som du får landa i, Ulf, 20 knop i sidan då ???
    På B737 är det 36 knop som är max på torr bana (33 knop med winglets) i sidvind. 25 knop max på våt bana och sedan minskande vid sidvind vid halt/fruset underlag.

När jag flög B767 som är 56 m lång med max sidvind på 40 knop så satt man som pilot ungefär över bankantljusen vid inflygning då hjulen skulle vara på mitten av banan. En sen decrab för att räta ut för själva landningen.

Mycket personligen krävande med hård och byig vint.

15 knop max bakifrån och ingen direkt  begränsning framifrån. Blir stökigt hur som helst över 50 knops vind.
    Landning i över 70 knop har förekommit fast då kan gaterna knappast köras och personalen på marken inte jobba ändå.
    De säger att Chuck Norris är tuff. Jag vet inte ens vem hon är?!
  • ulfsas

Idag tror ju folk att autopiloten gör jobbet fast autopiloten bara klarar bra förhållanden och dålig sikt. Inte landning i hård byig sidvind. Man tränar några ggr under utbildningen i simulator.

Det är lite annorlunda att sitta med ansvaret uppe i luften. Man blir svettig i skjortan efteråt.

Svar på tråden HANGAROUND