• Anonym (isabelle)

Antidepressiva tar bort min livsglädje!

Jag har någon form av "lätt" bipolär sjukdom. Några dagar deprimerad, några dagar normal.

Och i mina normala stunder mår jag verkligen bra och kan njuta av saker.

Nu har jag ätit Voxra 150 mg i 8 veckor, och mitt liv är en grå gröt. Jag kan inte känna lust och livskvalitet längre. Jag bara flyter med.

Detta har i sin tur gjort mig MER SJÄLVMORDSBENÄGEN än innan jag började äta antidepressiva. Allt är lugnare och mindre kaotiskt, jag lider väl nånstans inte lika mycket, men jag känner ändå att livet är slut, i mycket högre grad än tidigare.

Någon fler som känt så? och borde jag sluta med den medicinen tycker ni??          

• Svar på tråden Antidepressiva tar bort min livsglädje!
  • Anonym (nej)

Sluta absolut inte med medicinen utan att ha pratat med en läkare först.
    Och när man börjar med antidepressiva så brukar man bli mer nedstämd och mer självmordstankar dom första veckorna till månaderna. Men det ska gå över, men gör det inte det så passar inte den medicinen just dig.

• Anonym (nej)
    Anonym (nej) skrev 2013-04-11 13:58:07 följande:
    Sluta absolut inte med medicinen utan att ha pratat med en läkare först.
    Och när man börjar med antidepressiva så brukar man bli mer nedstämd och mer självmordstankar dom första veckorna till månaderna. Men det ska gå över, men gör det inte det så passar inte den medicinen just dig.
    Det står även i bipacksedeln att man kan må sämre och få tankar på att skada sig själv.
    Och sen så är det även bra att du berättar för din läkare att du har självmordstankar/självmordsbenägen så h*n är medveten om situationen!
  • Anonym (isabelle)

Jovisst, jag gör inget utan att prata me läkare, men det har gått 2 månader ca, och jag har mycket färre bra dagar än tidigare.

Mediciner ska väl inte tas ifall de inte förbättrar för en. 

• Anonym

Det brukar alltid bli sämre innan det blir bättre har jag fått höra. Äter Voxra och har samma känsla nu.

• Anonym

Kan tillägga att jag slutade utan att prata med läkaren och fick tillbaka min ångest efter nästan en månad. Började då igen och ångesten försvann. jaja... vad ska man göra...nu gör jag som läkaren säger.

• Lindsey Egot the only one

Du ska ringa din läkare imorgon och berätta. Ibland kan inläggning vara bra under tiden man ställer in medicinen just pga nedstämdheten och självskaderisken.

• Anonym (nej)
    Anonym (isabelle) skrev 2013-04-11 16:50:43 följande:
    Jovisst, jag gör inget utan att prata me läkare, men det har gått 2 månader ca, och jag har mycket färre bra dagar än tidigare.

Mediciner ska väl inte tas ifall de inte förbättrar för en. 
    När man börjar ta antidepressiva så brukar det bli värre för en ja. Men det ska allt gå över. Prata med din läkare och berätta hur du känner dig.
  • Anonym (nej)
    LindaEfraim skrev 2013-04-11 21:36:59 följande:
    Du ska ringa din läkare imorgon och berätta. Ibland kan inläggning vara bra under tiden man ställer in medicinen just pga nedstämdheten och självskaderisken.
  • Anonym

Du har inte borderline då? Tror inte det är helt ovanligt att man uppleva att medicinerna tar bort topparna också, och att man inte riktigt känner igen sig själv då. Kände precis som du att livet blev väldigt trist när jag åt SSRI.

• Anonym (Erika)

Kanske äter du för stor dos och behöver reglera den med läkarens samtycke? Antidepp gör mig bekymmerslös men delvis avtrubbad även för positiva känslor. Men mår hellre så än att känna ångesten som en eld inom mig. Prata med läkaren! Kram

Svar på tråden Antidepressiva tar bort min livsglädje!