Inlägg från: Natulcien |Visa alla inlägg
  • Natulcien

ris och pasta!!!

Ris är ju så smått, så det behöver väl inte mixas. Och pasta kan man blanda i, i form av risoni, utan att mixa.

• Natulcien
    Jenny 993 skrev 2013-04-11 17:29:02 följande:

ris måste jag mixa då min son inte e så gammal å lätt sätter det i halsen..... har redan provat utan att mixa....
    Hur gammal är han då?
  • Natulcien
    Jenny 993 skrev 2013-04-11 17:29:02 följande:

ris måste jag mixa då min son inte e så gammal å lätt sätter det i halsen..... har redan provat utan att mixa....
    Om han sätter ris i halsen så är han kanske inte redo för mat. Avvakta lite..?
  • Natulcien
    Jenny 993 skrev 2013-04-15 10:45:32 följande:
    tack till eller som kommer med bra svar på min fråga utan att ge dumma kommentarer om att mitt barn inte e redo å ifrågasätter hur man kan sätta ris i halsen....
    Fast varför tycker du att de kommentarerna är "dumma"?
    Om en bebis redan äter så mycket mat vid 6 månader så kanske matintroduktionen har skett för snabbt och för tidigt, och i synnerhet om de kväljs och kräks. Dessutom skrev du i en annan tråd att din bebis har haft förstoppningsproblem, vilket också är en indikation på att man har gått för fort fram med fast föda.
    Och detta är inte menat som en "dum" kommentar, utan bara ett tips...
  • Natulcien
    Jenny 993 skrev 2013-04-16 08:06:40 följande:
    förstoppningen berrode på ersättningen... å inte på den fasta födan enlligt barnakuten å de tyckte jag skulle fortsätta med den mat han får men att jag ger mat som gör magen mer lös.... å maten han får e gjord i samråd med bvc..... å dessutom handlade tråden om hur man får ris eller pasta att bli som pure å inget annat
    Med all respekt...men det var nog det dummaste jag har hört. Vilken tokig läkare ni måste ha mött..?
Svar på tråden ris och pasta!!!