• vivillblitre

flammigt svart klinkergolv

Hej! Jag har svart klinkersgolv i badrummet. Varje gång jag skurar det så blir det flammigt.
    Jag vet inte vad jag gör för fel. Har provat med både platt och vanlig skurmopp och olika medel..

Vad är ert bästa tips att rengöra svart klinkers?

• Svar på tråden flammigt svart klinkergolv
  • Nyfikna72

Att inte använda nå medel överhuvudtaget.......det är oftast det som förstör.

• vivillblitre
    Nyfikna72 skrev 2013-04-11 16:55:21 följande:
    Att inte använda nå medel överhuvudtaget.......det är oftast det som förstör.

Okej bara vatten då kanske om det blir fläckigt nånstans?
  • Nyfikna72

Är det redan flammigt är det nog kört..... Har för mig att det finns jättemilda medel hos golvfirmorna och det är typ det starkaste man kan använda

• vivillblitre
    Nyfikna72 skrev 2013-04-12 18:28:15 följande:
    Är det redan flammigt är det nog kört..... Har för mig att det finns jättemilda medel hos golvfirmorna och det är typ det starkaste man kan använda

Nja e bara flammigt då jag torkar det.. sen försvinner det.. men får inte upp nån glans på det :/
  • Maddiogora

Har du provat att eftertorka med torr trasa efteråt ? Svarta saker blir ofta lite matt och "hinniga". När det blöta torkar långsamt , men om man direkt polerar torrt brukar det kunna bli annar resultat.

• vivillblitre
    Maddiogora skrev 2013-04-12 21:57:19 följande:
    Har du provat att eftertorka med torr trasa efteråt ? Svarta saker blir ofta lite matt och "hinniga". När det blöta torkar långsamt , men om man direkt polerar torrt brukar det kunna bli annar resultat.

Neej! Vilken bra idé! Det ska jag prova nästa gång! Tack för tipset! Frågan är bara vad jag ska ha för medel?
Svar på tråden flammigt svart klinkergolv