• Anonym (fattiglapp)

Ellos rabatter

Jag har inte så bra ekonomi så jag jagar ofta rabatt kuponger och olika erbjudanden. 

Det jag reagerat på är att ellos pumpar ut hur mycket kuponger med rabatter som helst, men de allra flesta varorna är undantagna från rabatten och märkt med en speciell symbol... vilket gör att man ändå inte kan använda kupongerna man fått och det tycker jag är jätte tråkigt :( Speciellt då de har sådant stort sortiment, det är inte bara märkeskläderna som inte rabatten går att använda på utan det kan vara ett påslakan eller vad som helst.
    Det mesta jag finner är märkt med "ej-rabatt-symbolen" :(

Det är ju inget kul att få hem massa kuponger man ändå inte kan utnyttja eller är det bara jag som är tragisk och reagerar på detta? 

• Svar på tråden Ellos rabatter
  • Anonym

Jag gillar inte Ellos, de har inge vidare kvalitet på grejerna (vissa saker håller dock) och gardiner etc är ofta snesydda.
    Så kupongerna är för att locka kunder bara, handla bättre kvalitet. Jysk är mycket bättre och inte så mycket dyrare tex

• Coxia

Håller med helt. Det är ju bara ett knep för att få oss att spendera mer pengar hos dem. 

• Anonym (Rearäven)

Nej jag tycker samma sak! Dock så har Ellos bra priser i outleten så jag handlar där, men rabatterna utnyttjar jag nästan aldrig.

• Anonym (fattiglapp)
    Anonym skrev 2013-04-11 19:43:48 följande:
    Jag gillar inte Ellos, de har inge vidare kvalitet på grejerna (vissa saker håller dock) och gardiner etc är ofta snesydda.
    Så kupongerna är för att locka kunder bara, handla bättre kvalitet. Jysk är mycket bättre och inte så mycket dyrare tex
    Jag har aldrig märkt av så mycket sämre kvalité än andra butiker, å andra sidan så shoppar jag inte så mycket grejjer utan mest det jag behöver. 
    Coxia skrev 2013-04-11 19:44:01 följande:
    Håller med helt. Det är ju bara ett knep för att få oss att spendera mer pengar hos dem. 

Ja fast det fungerar inte på mig iaf eftersom jag då låter bli att shoppa överhuvudtaget, det blir som ett antiklimax när man får en kupong och man tänker att nu kan jag kanske få tag på ett fynd och sen visar det sig att de flesta varor är undantagna från rabatten och då låter man bli att handla helt och hållet och blir missnöjd istället. 
    Anonym (Rearäven) skrev 2013-04-11 19:44:54 följande:
    Nej jag tycker samma sak! Dock så har Ellos bra priser i outleten så jag handlar där, men rabatterna utnyttjar jag nästan aldrig.

tråkigt när man får rabatter man inte kan utnyttja... tycker det känns som en liten "ful" marknadsföring :/

• Coxia
    Anonym (fattiglapp) skrev 2013-04-11 19:48:11 följande:

tråkigt när man får rabatter man inte kan utnyttja... tycker det känns som en liten "ful" marknadsföring :/

Ring och klaga och sluta handla där. Det är vad du som konsument kan göra. 
  • Anonym (Jag)

Jag handlar ofta kläder på ellos och jag tycker deras rabatter är bra. Det är ganska sällan som det jag vill köpa inte går att använda kupong på, kommer bara på dotterns converse som inte var giltiga. Har bl.a köpt en vinterjacka som skulle kostat 1000 men som jag bara betalade 500 kr för. Jag vet inte hur det är med typ möbler och såna saker om de brukar ingå eller ej. Kvaliteten tycker jag inte är sämre än Lindex, Kapahl eller Halens t.ex. 

• 2012mamma

Jag gillar märket vertbaudet dom har och köper en hel del av dom kläderna eftersom rabattkoderna funkar på dom. Men du har rätt, det är skittråkigt att koderna funkar på så få varor. Jag gillar deras outlet, brukar gå att få tag i väldigt billiga ytterkläder där om man handlar "fel" säsong. 

• Alby

Jag håller med, handlar knappt där längre. Däremot så föredrar jag när man får handduksset eller något dylikt när man handlar på Ellos. Men såna kampanjer är ju inte hela tiden.

• Indianica

Jag brukar ibland trilla dit och sitta och fundera och beställa och sedan knappa in rabattkoden och då blir man ju rent förbannad när det står att rabatten inte funkar för att man har valt typ ett Adidasplagg eller vad det nu är Demon Det som brukar fungera på allt, det är väl de här checkarna med rabatt på 300 kr om man handlar för 900 kr osv. Dessa rabatter funkar även på varumärken såsom t ex Adidas eller andra "riktiga" märken och inte bara på Ellos egna varumärke. Men man ska ändå kolla priserna i andra butiker för Ellos brukar som regel lägga på typ 100 kr på t ex ett Adidasplagg jämfört med vad andra butiker såsom t ex Stadium eller Sportamore tar, plus att ju Ellos har ganska dyr frakt (49 kr?) så ibland tjänar man inte så himla mycket på att handla där, särskilt inte när andra butiker kanske har fraktfritt.

• Indianica
    Coxia skrev 2013-04-11 19:44:01 följande:

Det absolut sjukaste är att visst skickar de ut rabatter nästan varje vecka, det gör de här iaf och det kan inte vara billigt för dem att ösa ut så många rabatter (tänker på portot då) så himla ofta Obestämd
Svar på tråden Ellos rabatter