• Anonym (fattiglapp)

Ellos rabatter

Jag har inte så bra ekonomi så jag jagar ofta rabatt kuponger och olika erbjudanden. 

Det jag reagerat på är att ellos pumpar ut hur mycket kuponger med rabatter som helst, men de allra flesta varorna är undantagna från rabatten och märkt med en speciell symbol... vilket gör att man ändå inte kan använda kupongerna man fått och det tycker jag är jätte tråkigt :( Speciellt då de har sådant stort sortiment, det är inte bara märkeskläderna som inte rabatten går att använda på utan det kan vara ett påslakan eller vad som helst.
    Det mesta jag finner är märkt med "ej-rabatt-symbolen" :(

Det är ju inget kul att få hem massa kuponger man ändå inte kan utnyttja eller är det bara jag som är tragisk och reagerar på detta? 

• Svar på tråden Ellos rabatter
  • Pixx
    Indianica skrev 2013-04-11 21:33:04 följande:
    Det absolut sjukaste är att visst skickar de ut rabatter nästan varje vecka, det gör de här iaf och det kan inte vara billigt för dem att ösa ut så många rabatter (tänker på portot då) så himla ofta

ring kundtjänst o be dem sluta skicka pappersreklamen (kan ju välja att bara få på mail eller inget alls) :)
  • Alby

Under två års tid har jag ring och mejlat minst 10 ggr och bett om att inte få reklam på posten utan bara mejlen. Men jag får fortfarande en massa reklam i brevlådan från Ellos.

• Pixx
    Alby skrev 2013-04-11 21:47:16 följande:
    Under två års tid har jag ring och mejlat minst 10 ggr och bett om att inte få reklam på posten utan bara mejlen. Men jag får fortfarande en massa reklam i brevlådan från Ellos.

Konstigt. Har två konto där o inga problem tt stoppa pappreklamen på något av dem.
  • Anonym (Anna med 4 barn)

Fast i bland har dom oxå grymt bra erbjudande. Handlade converse till barnen när det var halva reapriset. Så jag betalade 200kr. Så det är dom man får hålla utkik efter tex kommer det ju ibland 40% på dyraste varan gäller även varumärken.
    Nu har jag köpt fri frakt ett år så jag utnyttjar deras erbjudande ofta. 

• Alby

Hur mycket kostar fri frakt i ett år? Jag visste inte att man kunde använda någon erbjudandekod man man köpte fri frakt, men kan man det så är det ju rätt bra.

• Anonym (Jag)
    Alby skrev 2013-04-13 11:57:46 följande:
    Hur mycket kostar fri frakt i ett år? Jag visste inte att man kunde använda någon erbjudandekod man man köpte fri frakt, men kan man det så är det ju rätt bra.
    199 kr/år och om jag fattat rätt kan man även använda sig av snabbleverans gratis då
  • Anonym (Anna med 4 barn)
    Anonym (Jag) skrev 2013-04-13 12:35:26 följande:
    199 kr/år och om jag fattat rätt kan man även använda sig av snabbleverans gratis då

Ja det stämmer. Och ja man kan som vanligt använda rabattkoder och får dessutom förtur till rean.

Det är ju samma som 4 frakter och jag har handlat betydligt fler gånger. :)

• Anonym (Maria)

Jag handlar bara om det är fri frakt & exp.avgift OCH man kan kombinera med andra rabatter. Typ handla för 900 få 300 i rabatt eller så, så att man kommer upp i 30-40% i rabatt i bästa fall. Och då blir det sånt som det går mycket av här hemma och där det inte är nån skillnad i kvalitet gentemot HM, Kappahl, Stadium, Lindex. Som långärmade t-shirts, mjukisbyxor, underkläder, fleece mm till barn. Funkar inte att handla till mig själv, hälften av grejerna sitter illa eller ändras efter tvätt så jag blir bara besviken. Men "dagiskläder" till barn är helt ok.

• amorvincitomniia

vad konstigt.. för mig har rabattkoderna alltid funkat på det jag velat ha :) Jag köper förvisso inga kläder på ellos men mattor/lampor och övrigt inredning blir det titt som tätt.. sen såklart att kupongerna inte funkar på märkesvaror men det är ju uppenbart..

kan du ge något exempel ts? :)

• Leone i Västerås

Jag handlar ganska mycket hos Ellos, och då jag har Premium-medlemsskap (199:-/ år) där både frakt och snabbleverans är gratis, och dessutom alltid utnyttjar någon rabatt så handlar jag billigt där. Nu har jag tex köpt Adidasskor till både sambon och ungarna, och eftersom det blev mer än 1500:- utnyttjade jag en rabatt på 500:-

Med en annan rabatt (300:- rabatt om man handlade för mer än 900 köpte jag Lego till sonen

Visst finns det varor med dålig kvalité hos Ellos, men det gör det hos alla kedjor. Vissa saker är jättebra, tex en sorts strumpor jag köper till sonen om och om igen. Ofta handlar jag märkessaker, och då får jag ju samma vara som jag hade köpt hos de stora kedjorna, tex sportmärken eller Levisjeans.

Jag gillar Ellos     

Mamma till fyra underbara barn på jorden och två i himlen
  • Anonym (Elli)

Vet inte hur aktiv den här tråden är men har också haft massa knussel med ellos och deras rabatter.. Jag rekommenderar dock varmt nelly. Nelly har bra rabatter och allt är väldigt enkelt när det kommer till frakt och returer. Jag har rekommenderar även att kolla in www.savly.se eftersom dom lägger upp ganska mycket rabatter på olika hemsidor som exempelvis ellos och nelly. Allt gott

• Scoops

Jag handlade mycket på Ellos förut. men sen har jag börjat känna att alla butiker på nätet som inte erbjuder fri frakt/ fri retur är omoderna (vet att jag fick betala nästan 200:- till ellos vid en retur!!! Hamnade bara back och minus kläder.
    Så nu har jag helt gått över till typ nelly och zalando.

Svar på tråden Ellos rabatter