• Anonym (TS)

Hur gick du ner dina gravidkilon?

Hej!

Tänkte fråga om lite tips för att gå ner i vikt. Finns säkert många trådar dock är jag för lat för att leta.

Jag har 9/10 gravidkilon kvar som vääägrar släppa. Har testat det mesta.

Hur gick du ner dina gravidkilon? Har inte tillgång till gym. Utan mer, körde du LCHF, räknade kalorier? Hur många promenader osv? Skriv gärna alltihop och hur långt tid det tog.

Vill gärna ha något som går relativt snabbt och inte är att man inte ska äta alls :)

Min vikt nu är 65 och vill gärna gå ner till 56.

• Svar på tråden Hur gick du ner dina gravidkilon?
  • Makrame

Jag hade samma vikt/målvikt som du. Jag laddade ner shape up på iPhone och la in att jag ville gå ner ett kilo i veckan. Det fungerade för mig. Nu är jag gravid igen och längtar tills jag ska få börja shapa upp mig igen! :)

• Anonym (TS)

Hur långt tid tog det?:)

• MonsterUnge

Hej ts jag har samma problem, försöker också bli av med mina gravidkilon.
    Vägde 54kilo innan jag blev gravid och i måndags vägde jag 65kilo.
    Jag har slutat med pasta,bröd,potatis och så klart godis.
    Äter inge mat efter 18.00 och jag har lyckats gå ner två kilo på två veckor.

• Curlie

Amning. Gick ner 20 kg på två mån. Effektivt

• Eber

Lchf och massa stenhård träning... Har inte vart jobbigt alls bara kul:) de sista kilona bara rann av mig, så gick ner 5 kg mer än planerat, men har hållit den vikten ett tag så jag antar att det kommer vara min vikt nu ;)

• Anonym (TS)

Var tyvärr tvungen att sluta amma. :(

Curlie skrev 2013-04-11 22:30:40 följande:
    Amning. Gick ner 20 kg på två mån. Effektivt

• Anonym (TS)

Hur långt tid tog det?:)

Eber skrev 2013-04-11 22:32:14 följande:
    Lchf och massa stenhård träning... Har inte vart jobbigt alls bara kul:) de sista kilona bara rann av mig, så gick ner 5 kg mer än planerat, men har hållit den vikten ett tag så jag antar att det kommer vara min vikt nu ;)

• Anonym (TS)

Har haft det på mobilen ett tag nu. Men förstår inte hur jag ska räkna gram på protein och sånt?

Makrame skrev 2013-04-11 22:29:36 följande:
    Ca tio veckor!

• Gryntroll

Jag tappade 16 kg (mest vatten) på de första två månaderna, de sista 8 kg som var kvar har jag fått kämpa med sedan mitten av september... iofs mer intensivt nu efter nyår men nu är jag nere på 67 kg (170 cm). Jag försöker tänka lite extra på vad jag stoppar i mig, inget mjukt bröd på vardagsfrukost, mindre ofta pasta och potatis och istället mer hel bulgur, tillagade och råa grönsaker. Och en hel del vagnpromenader och 30min konditionsträning ca 4 ggr i veckan. Så en del slit måste jag erkänna, men nu syns det i spegeln även om bågen är seg Vill ner ytterligare 5 kg för att hamna på det jag vägde innan barnen, men nu känns det skönt att komma i väg och träna inte som ett "onödigt ont".

• Eber

Började med lchf i maj, nådde målvikt i sept. Började träna i nov då rasade jag ytterligare 5 kg. Minsta barnet är 13 mån

• FOA

Slutade att äta godis, fikabröd, läsk, chips och annat sött och gick ned 16kg på 4 månader. Bytte även ut det mjuka brödet mot hårt, åt endast 1 tallrik mat och borstade tänderna vid 19-tiden på kvällen så att jag inte åt en massa extra efter middagen.

Har inte heller tillgång till något gym tyvärr.

• Eber

Glömde tillägga; tränar mest löpning efter att maken är hemma från jobbet, lätt att unna sig en timme när man vart med barnen hela dan :D

• Vinterankan

Gick ner 11 kg med viktväktarna (69 till 58). Ingen träning alls pga foglossning, jättelångsamma korta promenader var det enda jag klarade. Gick ner i snitt 0,6 kg i veckan precis enligt planen. Åt glass och kakor nästan varje dag men allt i rätt mängder.

• Anonym (TS)

Oj vad perfekt det lät för dig, men vill gärna ha något som går på va 8 veckor

• Anonym (FIA)

promenader promenader och åter promenader plus räkna kalorier..... sedan gick de för långsamt tyckte jag så jag började på gym

• Anonym (40kg)

jag gick ner 40 graviditets kilon på 6 månader, tog minst 1 timmas promenad per dag, åt ingenting onyttigt what so ever. Är dock för lat för att orka räkna kalorier eller köra med någon diet. Jag åt vanlig mat i små portioner och inget godis eller skräp alls under den tiden. 

• Anonym (TS)

Ingen annan som har något tips?

• oktoberbarn2012

Började med lchf + långpromenader tre ggr i veckan för tre veckor sedan och gått ner 6 av mina 20 kg! :) Åt enligt lchf innan graviditeten och gick ner 19 kg så visste att det skulle fungera för mig. Lycka till!

Svar på tråden Hur gick du ner dina gravidkilon?