• Bebis 2005

Absolut torr produkten

Någon som har erfarenhet av apotekets "absolut torr" deo?

Jag skulle vilja prova den för jag har sååå lätt för o bli blöt i armhålan om det är jättevarmt ute...och det är sååå jobbigt...

En del av mina polare har användt den och de älskar den, men en del har ju fått värsta kli-attackerna o utslag osv

• Svar på tråden Absolut torr produkten
  • AnnaKlara

Jag tycker dte är jobbigt att man måste ha på Absolut torr och sen låta det sitta över natten...det sticks och så. Jag tar hellre aluminiumklorid, finns på Apoteket, gnider in och duschar bort 5 minuter efter. Funkar jättebra!

/Torrisen

• Angelica

Jag gillar inte absolut torr. Jag tycker den luktar svett i sig själv. Rexona funkar bäst. Tar inte bara bort all doft utan håller Absolut torrt
    Inte ens vid svettiga sommar dagar så blir man blöt...

• Emma mamman

Jag älskar absolut torr, funkar suveränt!!
    Klart det kliar lite innan man somnar när man tagit det, men sen är det kruttorrt i flera veckor under armarna!!

• mamma30

Minns att jag använde den i tånåren.Då tyckte jag att den var suverän.Men jag minns också den stickande känslan. Fast vill man bli fin så får man väl lida pin....

• Aleathiel

Rexona är bra, men fungerar inte alls lika bra som Absolut Torr. Ibland sticker AT lite, men jag har märkt att man måste vara helt snustorr under armarna för att det inte ska sticka - testa att torka med hårtork innan du sätter på AT.

• Jennaz

Angelica; Du menar väll inte att Absolut torr är en deodorant? Den ska ju tvättas bort efter natten eller 4-5 timmar... Dessutom missfärgar den ju kläderna! Och gott luktar det inte!

Jag tycker den är suverän! MEN raka dig inte under armarna precis innan eller efter! Det gör ONT! Se oxå till att armhålorna är helt torra när du stryker på! Kliar lite, javisst, men vilket resultat!!!

• Signatur

AnnaKlara:
    Om det sticks så är det för att du inte är ordentligt torr under armarna när du sätter på "absolut torr".

• WithLove

Jag tycker inte det låter så nyttigt att inte svettas i flera veckor...
    använder rexona själv, helt torrt blir det inte men blir heller inte för svettigt heller...

Ett tag hörde man ju att deoderanter kan orsaka bröscancer... tycker man ska vara försiktig..

• mamma30

Är det någon som håller med om att deodoranterna blivit mycket sämre?

• Åsa

Är man känslig är det en god idé att pröva deodorantsten; saltkristall blött med vatten alltså. Den fungerar som en deodorant utan parfym. Tar alltså inte bort svetten (som ju fyller ett syfte, även om jag förstår att den med extrem svettning vill använda antipersperant ibland) men det blir ingen lukt alls.

• Jennaz

Absolut torr kostar 70 kr nånting har jag för mig. Räcker länge... Typ tre kvarts år för mig!

WithLove;
    Jag måste använda At ibland. Annars svettas jag igenom tröjorna så det syns utanpå! Inte särskillt snyggt, fräscht eller bekvämt!
    Försöker dock att göra uppehåll på nån månad då och då! Det fungerar bra, mina "svettiga dagar" går i perioder! Man svettas ju på hela huden!

• Jennaz

Kollade på Apotekets hemsida (det är där den säljs). Den kostar 49.50:- för 35 ml, men som sagt den räcker länge!

Svar på tråden Absolut torr produkten