• ev127

    1sta barnet BF December 2013

    Hej hallå, Jag plussade den 10 april på BIM+1, men sträcket va så svagt att jag trodde med största sannolikhet att det var ett spökstreck. Testade med digitalt test igår igen och den visade Gravid 1-2 veckor. Beräknad BF 13 december. Ringde till gyn idag och fått 2 maj som datum för mitt första besök. Jag hade ett tidigt missfall första januari iår, så vi håller alla tummar och tår att det går vägen denna gång. Har inte haft många symptom. Hade halsbränna några dagar efter ÄL, haft huvudvärk och allmänt trött och haft mensvärk i flera dagar. Jag klämmer på brösten hela tiden för att hoppas att dem ska bli ömma.. Av någon anledning så ser jag det som det typiska tecknet för graviditet och har man inte ont i brösten så är man inte gravid.. Idag känner jag lite illamående, men det går upp och ner, men det är som om det sitter i strupen. INTE bra att ha på sig prickigt när man e gravid. Jag blev så yr när jag såg mig själv i spengeln med min tröja på.. :) Är det någon annan som vill diskutera och gå igenom den här hemska perioden av oro och änglsan tillsammans med mig?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-22 09:21
    Här är länken till vår BF lista

    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m69601598.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-29 15:30
    Bildforum:

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m70053632.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-07 11:02
    Omröstningstråd. Vad har du för skatt i magen?

    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70699589.html

  • Svar på tråden 1sta barnet BF December 2013
  • missheci
    ev127 skrev 2013-04-14 16:58:50 följande:
    Grattis missheci.... visst är det spännande... kan knappt vänta till 2 maj för att se att allt är okey.  Man går och tänker och känner alldeles för mycket, speciellt med en mf i bagaget. Jag har t om funderat på att köpa fler graviditetstest från testlageret bara för att kontroller att strecket blir tydligare.. men det kanske är en dum ide?  

    Har ni försökt länge? 

    Jag har haft hemsk huvudvärk i flera dagar i streck nu... vilket gör mig trött och orkeslös också. Hopas den släpper till imorrn när det är dags för jobb igen. 

    Vilken app kör du på telen?     
      
    tack snälla!! Och grattis själv :) Tyvärr blev min barnmorska sjuk idag, så mitt hälsosamtal skjuts upp.. 

    Jag tog ut min p stav i augusti 2012. hade en mens i mellan sen fick vi plus på stickan, men den slutade ju i missfall i november.. Sen efter november har det tagit 4 månader innan jag plussade igen, och nu är man i v 6 då =) HUr länge har ni försökt?

    Jag har tre olika appar. 1177 , babycenter och gravid app.

     
  • kb13
    MsX skrev 2013-04-14 22:24:04 följande:
    Hej allihopa! Passar på att skriva ett kort inlägg här innan sovdags från mobilen. Imorse plussade vi äntligen! Digitala testet visade på 2-3 veckor. Beräknad dag är självaste julafton! Vi har nog inte förstått allt här hemma. Vi har testen framme och går förbi och kikar på de hela tiden. Mina bröst är ömma som bara den, har "mensvärk" och halsbränna. Äter redan som en häst och har fått illamående kring vissa lukter. Så imorgon ska jag ringa till mvc och boka inskrivningstid. Trevlig kväll på er alla och jag tror nog att vi kan få många härliga samtal tillsammans!



    Kul men julafton va ? :)

    Vi räknade ut med mobil appen att vi oxå ska bli föräldrar då :)
  • ev127
    Dallah skrev 2013-04-14 22:49:58 följande:
    Jag fick positiv, men vet inte riktigt när...måste nog ta en digitaltest med...=)



    Yay... grattis... nu e vi några stycken. Och grattis alla ni andra oxå...

    Har ni några tankar om att föda i december? Jag har alltid tänkt (innan jag fick reda på att vi hade problem) att jag absolut inte vill ha ett barn som är född i december. Jag ville försöka pricka in till runt våren typ. Men nu bryr jag mig inte alls om det. Har väntat på det här alldels för länge och jag hoppas verkligen att det är friskt och att jag får behålla det.

    Känner ni samma ångest som jag när man går på toa? Att blod ska finnas på pappret?

    var bor ni? Jag bor nån mil norr om sthlm.

    Hundra frågor på två minuter
  • ev127
    missheci skrev 201304-15 11:41:15 följande:
    tack snälla!! Och grattis själv :) Tyvärr blev min barnmorska sjuk idag, så mitt hälsosamtal skjuts upp.. 

    Jag tog ut min p stav i augusti 2012. hade en mens i mellan sen fick vi plus på stickan, men den slutade ju i missfall i november.. Sen efter november har det tagit 4 månader innan jag plussade igen, och nu är man i v 6 då =) HUr länge har ni försökt?

    Jag har tre olika appar. 1177 , babycenter och gravid app.

     



    Ja.. vi har väl inte försökt aktivt i fyra år, men jag slutade med p piller då och vi bestämde att se va som hände.

    När fick du ny tid? Om man våntar till runt vecka 7-8 får man väl se om hjärtat slår..
  • missheci
    ev127 skrev 2013-04-15 19:30:50 följande:



    Ja.. vi har väl inte försökt aktivt i fyra år, men jag slutade med p piller då och vi bestämde att se va som hände.

    När fick du ny tid? Om man våntar till runt vecka 7-8 får man väl se om hjärtat slår..
    Min bm skulle ringa tillbaka när hon var tillbaka på jobbet igen. Så har inte fått någon ny tid ännu. :)
    Okej =) Jaa fast tror inte dem brukar göra UL .. jag vet inte riktigt hur det fungerar.... Tror att det är v 12 man gör första UL.. 
  • winty

    Hejhej! Nyplussad och överlycklig!! :D fick ett missfall i december som jag verkligen blev knäckt av, ska försöka boka in tidiga UL för att hålla koll! Jag är mest bara trött, kissnödig, uppsvällda bröst, yr och allmänt obehag typ. Men det är det värt!

    Hur mår ni?? :)

  • Dagsmeja

    Hej, 
    Jag bor i Stockholm, är 26 år och väntar (förhoppningsvis!) mitt första barn i december. 

    Jag gjorde fösta graviditetstestet i tisdags för en vecka sedan (och har sedan dess gjort 3 till, kan ju inte tro att det stämmer..). Har haft oregelbunden mens senaste tiden och därför blir det lite olika datum för BF, allt mellan 7 och 18 december. Dock slog clearblues digitala test om från 2-3 till 3+ veckor mellan onsdag morgon och tosdag eftermiddag, så om man går på det borde det bli 11-13 december..

    Jag mår bra, lite antydan till illamående (men hur vet man vad som är graviditet och vad som är nervositet och oro?), och öm i brösten som börjar få lite bristningar som känns mer än de syns.  

    Jag har under de föregående månaderna utretts för min oregelbundna mens och man har kunnat se att jag har en förtjockad slemhinna som liksom inte stöts ut ordentligt. Man har också sett en cysta på vänster äggstock. Är nu livrädd för att cystan ska vara hormonproducerande, en mola. Jag har därför bokat ett besök hos gynekologen som utrett mig (har gjort 4 VUL sedan januari) på onsdag morgon, 17/4, och hoppas att då kunna se ett litet hjärta. Kan inte tänka på något annat än min eventuella graviditet och pendlar tillsammans med den blivande pappan mellan ofantlig glädje och förgörande oro.

    Var bor ni andra och hur gamla är ni? Ska bli spännande att följas åt! Håller tummarna för er alla.
      

  • Dallah
    Dagsmeja skrev 2013-04-15 22:32:14 följande:
    Hej, 
    Jag bor i Stockholm, är 26 år och väntar (förhoppningsvis!) mitt första barn i december. 

    Jag gjorde fösta graviditetstestet i tisdags för en vecka sedan (och har sedan dess gjort 3 till, kan ju inte tro att det stämmer..). Har haft oregelbunden mens senaste tiden och därför blir det lite olika datum för BF, allt mellan 7 och 18 december. Dock slog clearblues digitala test om från 2-3 till 3+ veckor mellan onsdag morgon och tosdag eftermiddag, så om man går på det borde det bli 11-13 december..

    Jag mår bra, lite antydan till illamående (men hur vet man vad som är graviditet och vad som är nervositet och oro?), och öm i brösten som börjar få lite bristningar som känns mer än de syns.  

    Jag har under de föregående månaderna utretts för min oregelbundna mens och man har kunnat se att jag har en förtjockad slemhinna som liksom inte stöts ut ordentligt. Man har också sett en cysta på vänster äggstock. Är nu livrädd för att cystan ska vara hormonproducerande, en mola. Jag har därför bokat ett besök hos gynekologen som utrett mig (har gjort 4 VUL sedan januari) på onsdag morgon, 17/4, och hoppas att då kunna se ett litet hjärta. Kan inte tänka på något annat än min eventuella graviditet och pendlar tillsammans med den blivande pappan mellan ofantlig glädje och förgörande oro.

    Var bor ni andra och hur gamla är ni? Ska bli spännande att följas åt! Håller tummarna för er alla.
      

    Hej, och grattis :)

    Jag är en 25 år gammal tjej som plussade nu fredag 12. Ovärkligt :)
    Vad vill det ge för konsekvenser om cystan är hormonproducerande? Har sj haft en del cyster, vattencyster, som visst ska va helt ofarliga.
  • carolina1981

    Hej :) har också bf  i December..11-12 har de sagt..
    Ringde till Mvc igår och fick tid i mitten på maj..verkar vara ganska varierande det där..? Är det nån från Gbg här? :)
       

Svar på tråden 1sta barnet BF December 2013