• QnA

Lite klädtips önskas

Tänkte beställa lite nya kläder till sommaren men behöver smakråd. Jag vill ha en kjol (eller flera) att ha på mig till vardags, både jobb och fritid. Vi har en väldigt ledig stil på jobbet, men lite proprare än på badstranden får det gärna vara.

Jag har ganska breda höfter och lår och en ganska tydlig midja. Kjolen bör vara ungefär knälång och ganska lättskött. 

Existerar ett sådant plagg? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-15 13:33
    En annan fråga: Jag har bleka ben, och det tar lång tid för dem att få någon färg alls. Vilka färger är bra till blek hud, och vilka ska man undvika?

• Svar på tråden Lite klädtips önskas
  • QnA

Men tack, vad snälla ni är! Jag har alltid varit missnöjd med min rumpa och mina lår. De är inte så fasta som jag skulle önska, och inte särskilt släta heller. Det gjorde ju inte saken bättre att jag fick en massa bristningar under graviditeten heller. Men jag kanske har förstorat dem lite i mitt huvud, kanske är det inte riktigt så illa som jag tror.

Pennkjolarna ser riktigt fina ut, jag gillar det. Det blir nog en sådan i garderoben framöver. Jag funderar också på en lite ledigare mer somrig kjol, och har hittat dessa:

Ellos Collection Khakigrön Kjol 
    http://www.ellos.se/ellos-collection/kjol/372379

Ellos Fresh Spirit Mörkblå/vit Kjol 

http://www.ellos.se/ellos-fresh-spirit/kjol/372164

Vilken passar bäst tror ni? 

• Dotse
    QnA skrev 2013-04-15 20:15:03 följande:
    Men tack, vad snälla ni är! Jag har alltid varit missnöjd med min rumpa och mina lår. De är inte så fasta som jag skulle önska, och inte särskilt släta heller. Det gjorde ju inte saken bättre att jag fick en massa bristningar under graviditeten heller. Men jag kanske har förstorat dem lite i mitt huvud, kanske är det inte riktigt så illa som jag tror.

Pennkjolarna ser riktigt fina ut, jag gillar det. Det blir nog en sådan i garderoben framöver. Jag funderar också på en lite ledigare mer somrig kjol, och har hittat dessa:

www.ellos.se/ellos-collection/kjol/372379

www.ellos.se/ellos-fresh-spirit/kjol/372164

Satsa på knälånga eller vadlånga kjolar om det känns bättre för dig att dölja låren. Hur gammal är du TS? Jag skulle inte sätta elloskjolarna på någon under 50 år typ. 
  • QnA
    Dotse skrev 2013-04-15 20:29:48 följande:
    Satsa på knälånga eller vadlånga kjolar om det känns bättre för dig att dölja låren. Hur gammal är du TS? Jag skulle inte sätta elloskjolarna på någon under 50 år typ. 
    Haha, ojdå. Jag har inte så värst mycket sinne för mode och stil

Jag är runt 30, och klär mig hellre åt det mer mogna hållet än åt det flickiga. Men för tantig vill jag inte vara förstås.
  • litengunnarolle
    QnA skrev 2013-04-15 20:15:03 följande:

www.ellos.se/ellos-collection/kjol/372379

www.ellos.se/ellos-fresh-spirit/kjol/372164

Åh, de kjolarna tyckte jag var jättefina! Speciellt den första :) Och jag är 19 år... ;)
  • Dotse
    QnA skrev 2013-04-15 21:33:21 följande:
    Haha, ojdå. Jag har inte så värst mycket sinne för mode och stil

Jag är runt 30, och klär mig hellre åt det mer mogna hållet än åt det flickiga. Men för tantig vill jag inte vara förstås.
    :) (Hoppas du inte tog illa upp för att jag dissade ellos-kjolarna.) 

Vad tror du om dessa?

www.zalando.se/kiomi-a-linjekjol-svart-k4421b003-802.html

www.zalando.se/sisley-veckad-kjol-orange-7si21b00g-305.html

www.hm.com/se/product/10508

• QnA
    Dotse skrev 2013-04-15 21:44:34 följande:
    :) (Hoppas du inte tog illa upp för att jag dissade ellos-kjolarna.) 

Vad tror du om dessa?

www.zalando.se/kiomi-a-linjekjol-svart-k4421b...
    www.zalando.se/sisley-veckad-kjol-orange-7si2...
    www.hm.com/se/product/10508?article=10508-C

Jag tog inte alls illa upp

Första gillar jag modellen, men prickar är inget för mig. Andra gillade jag inte alls. Tredje var fin, men jag tror att den är för ljus för mig. Den skulle bara bli dassig och ful med en gång. 
  • Dotse
    QnA skrev 2013-04-15 21:47:46 följande:
    Jag tog inte alls illa upp

Första gillar jag modellen, men prickar är inget för mig. Andra gillade jag inte alls. Tredje var fin, men jag tror att den är för ljus för mig. Den skulle bara bli dassig och ful med en gång. 
    I hear ya. :) Den du gillade modellen på finns även i en fin enfärgad blå variant.

Hittade denna nu också..

nelly.com/se/kläder-för-kvinnor/kläder/kjolar/club-l-714/hi-low-skirt-714456-286/

• Harmagedon

Den sista av Dotses kjolar var väldigt snygg. Om ni inte har superproper klädstil på jobbet är en jeanskjol faktiskt väldigt snyggt. Funkar lite som jeans, dvs till "allt". ;)

Svar på tråden Lite klädtips önskas