• Anonym (tjej)

Hur träffade ni er första tjej?

Jag undrar hur du lesbiska / bisexuella tjej träffade din allra första tjej. Skulle vara kul att veta liksom :)

Här kommer några exempel.
    Hur träffade ni varandra och var? 
    Kände ni båda på direkten att ni gillade varandra? 
    Hade ni båda kommit ut som lesbiska eller bisexuella? 

Ni får gärna skriva mer än dom exempel jag kommit på!

• Svar på tråden Hur träffade ni er första tjej?
  • Anonym (tjej)

ingen som vill svara?

• Vasatjej
    På en fest.

Njaa, svår fråga. Lade till varann på FB  och sen träffades vi för en kaffe nån vecka senare. Då "visste" ingen av oss den andras läggning, men man förstod nog på något vis eftersom dendär kaffen avslutades med en puss. ;)

Ja, men då hade vi inte det.

Inget speciellt egentligen..?
  • Anonym (tjej)
    Vasatjej skrev 2013-04-16 16:27:29 följande:
    På en fest.

Njaa, svår fråga. Lade till varann på FB  och sen träffades vi för en kaffe nån vecka senare. Då "visste" ingen av oss den andras läggning, men man förstod nog på något vis eftersom dendär kaffen avslutades med en puss. ;)

Ja, men då hade vi inte det.

Inget speciellt egentligen..?

Tack för ditt svar! :)
  • Anonym

Jag har ju iförsig träffat en tjej jag gillar, men hon vet inte om det så kanske inte räknas riktigt. Ingen av oss är ute som homo/bi och mina känslor slog ner sjukt oväntat. Funderar på att lägga till henne på FB eller fråga om hon vill fika, men vågar inte riktigt. Vill inte att hon ska bli obekväm om hon inte är lagd åt det hållet och vill inte heller att jag ska hamna i friendzone :) 
      Hur träffade du din första tjej TS? Eller du kanske inte heller har kommit dit än? :) 

• Anonym (Bi)
    Anonym (tjej) skrev 2013-04-13 20:20:08 följande:

1) Vi hade gemensamma vänner, men "träffades" först i ett nätforum (sport) och började prata massvis via ICQ.

2) Ja, det gjorde vi nog... Fast ändå inte på det viset, vi var väl tröga. Våra vänner tyckte att det slog gnistor om oss, och vi bara skrattade åt det.Tredje gången vi träffades (vi bodde 40 mil isär) så blev det som så att vi delade en dubbelsäng, och ja, sen gick det som det gick ;)

3) Inte hon, men jag

Nu har vi varit ihop i 12 år, har villa-volvo-vovve och två barn.. 
  • Anonym (tjej)
    Anonym skrev 2013-04-19 14:30:13 följande:
    Jag har ju iförsig träffat en tjej jag gillar, men hon vet inte om det så kanske inte räknas riktigt. Ingen av oss är ute som homo/bi och mina känslor slog ner sjukt oväntat. Funderar på att lägga till henne på FB eller fråga om hon vill fika, men vågar inte riktigt. Vill inte att hon ska bli obekväm om hon inte är lagd åt det hållet och vill inte heller att jag ska hamna i friendzone :) 
      Hur träffade du din första tjej TS? Eller du kanske inte heller har kommit dit än? :) 

Åhh vilket jobbigt läge! :/ Känner ni varandra, eller pratar ni ibland? Isåfall tycker jag att du kan börja med att kanske lägga till henne på FB ? :)   
    Nej jag har tyvärr ingen tjej och har aldrig haft.. Men vill så gärna ha det. Det finns dock en tjej jag gillar och jag vet att hon gillade mig också (förut i alla fall). Men vi båda vågade inte säga det till varandra bara...
    Gillar fortfarande henne, men hon verkar ha kommit över det. Så jag får ge upp henne helt enkelt :) 
    Anonym (Bi) skrev 2013-04-19 21:29:38 följande:
    1) Vi hade gemensamma vänner, men "träffades" först i ett nätforum (sport) och började prata massvis via ICQ.

2) Ja, det gjorde vi nog... Fast ändå inte på det viset, vi var väl tröga. Våra vänner tyckte att det slog gnistor om oss, och vi bara skrattade åt det.Tredje gången vi träffades (vi bodde 40 mil isär) så blev det som så att vi delade en dubbelsäng, och ja, sen gick det som det gick ;)

3) Inte hon, men jag

Nu har vi varit ihop i 12 år, har villa-volvo-vovve och två barn.. 
    Haha, åh vad kul att ni har familj och sådant tillsammans nu! Låter super mysigt. :)

• Anonym (Är det rätt så..)

Träffades genom jobbet..-det är ju ingen skillnad än om man skulle känna det klickade med en kille...man känner det på sig och gör vissa försök ( om än trevande haha) och hoppas på någon slags respons....båda var öppna med vår sexualitet - men det tog ett tag innan man visste säkert om varnadra...gjorde det nog egentligen inte förrän första kyssen om jag minns rätt....hade ett fint längre förhållande....

• Emma82Johansson
    På vår idrottsklubbs årsfest i Oslo, klubben ligger på Röa. Hon spelade, spelar fortsvarande, fotboll i klubbens damlag och jag åkte rullskidor, åker fortsvarande, för klubbens skidklubb. Vi råkade hamna bredvid varandra under middagen.

Kände ni båda på direkten att ni gillade varandra?
    Ifrån hennes sida, ja. Ifrån min sida, nej. Vi umgicks hela den kvällen, och hon följde med mig hem efter festen. Först trodde jag att det endast var ett One Night grej, och att jag var full och ville testa att ha sex med en brud. Jag hade ju bara ett par veckor tidigare gjort slut med min kille. Men så bytte vi nummer på morgonen, hon la till mig på Facebook, ringde och bjöd ut mig på fika. Nu, 13 månader senare, sitter vi med lägenhet och sambo liv, och firar årsdag om 4 månader ungefär.

Jag hade som sagkt bara ett par veckor tidigare gjort slut med killen jag hade varit ihop med i nästan 1 ½ år. Så engligt mig var jag hetrosexuell , men när  jag förstod att det var Linnéa som jag älskade gick jag ut och detta var för lite drygt 8 månader sedan. Linnéa hade sedan tidigare gått ut som homosexuell och haft flera relationer med tjejer, men då är hon sju år äldre än mig.
    Lesbisk och framgångsrik.
  • sockerflinga
    Anonym (tjej) skrev 2013-04-13 20:20:08 följande:

Jag undrar hur du lesbiska / bisexuella tjej träffade din allra första tjej. Skulle vara kul att veta liksom :)

Här kommer några exempel.

Ni får gärna skriva mer än dom exempel jag kommit på!

Var en kompis.
    I skolan och oftast hemma hos henne.
    Det utvecklades.
    Nej. 
  • Anonym (biet)
    Anonym (tjej) skrev 2013-04-24 11:54:19 följande:

Åhh vilket jobbigt läge! :/ Känner ni varandra, eller pratar ni ibland? Isåfall tycker jag att du kan börja med att kanske lägga till henne på FB ? :)   
    Nej jag har tyvärr ingen tjej och har aldrig haft.. Men vill så gärna ha det. Det finns dock en tjej jag gillar och jag vet att hon gillade mig också (förut i alla fall). Men vi båda vågade inte säga det till varandra bara...
    Gillar fortfarande henne, men hon verkar ha kommit över det. Så jag får ge upp henne helt enkelt :) 

Haha, åh vad kul att ni har familj och sådant tillsammans nu! Låter super mysigt. :)

Den där tjejen du gillar, kanske att hon har lagt dig på hyllan för att hon tror detsamma om dig? :) Det kan ju vara så att hon skulle bli jätteglad om du sade nåt. Men jag vet att det är svårt att blotta sig sådär.
Svar på tråden Hur träffade ni er första tjej?