Inlägg från: Emma82Johansson |Visa alla inlägg
  • Emma82Johansson

Hur träffade ni er första tjej?

Hur träffade ni varandra och var?
    På vår idrottsklubbs årsfest i Oslo, klubben ligger på Röa. Hon spelade, spelar fortsvarande, fotboll i klubbens damlag och jag åkte rullskidor, åker fortsvarande, för klubbens skidklubb. Vi råkade hamna bredvid varandra under middagen.

Kände ni båda på direkten att ni gillade varandra?
    Ifrån hennes sida, ja. Ifrån min sida, nej. Vi umgicks hela den kvällen, och hon följde med mig hem efter festen. Först trodde jag att det endast var ett One Night grej, och att jag var full och ville testa att ha sex med en brud. Jag hade ju bara ett par veckor tidigare gjort slut med min kille. Men så bytte vi nummer på morgonen, hon la till mig på Facebook, ringde och bjöd ut mig på fika. Nu, 13 månader senare, sitter vi med lägenhet och sambo liv, och firar årsdag om 4 månader ungefär.

Hade ni båda kommit ut som lesbiska eller bisexuella?

Jag hade som sagkt bara ett par veckor tidigare gjort slut med killen jag hade varit ihop med i nästan 1 ½ år. Så engligt mig var jag hetrosexuell , men när  jag förstod att det var Linnéa som jag älskade gick jag ut och detta var för lite drygt 8 månader sedan. Linnéa hade sedan tidigare gått ut som homosexuell och haft flera relationer med tjejer, men då är hon sju år äldre än mig.
    Lesbisk och framgångsrik.
Svar på tråden Hur träffade ni er första tjej?