Ni som ej kunde få 2:an hur mår ni idag?
Hej, ser att du inte fått några svar, men jag svarar gärna eftersom jag är mitt uppe i den processen, finns väl fortfarande en teoretisk chans för mig men jag har tom provat ivf en gång som misslyckades. Fick också just reda på att en släkting väntar sitt tredje barn och jag började gråta. JAg känenr inte att jag för egen del måste ha ett barn till men jag skulle väldigt gärna vilja att det barn jag har ska få ett syskon, känner ofta skuld för hon är ensam vilket gör att jag blir retlig och irriterad. Tycker också det verkar enklare med syskon, de kan leka med varandra, man behöver inte jämt tänka på kompisar, lättare att åka iväg på olika saker, semester osv. Det upptar mycket av min tid men jag försöker också bearbeta det i terapi bland annat. Vi funderar på att bli kontaktfamilj eller skaffa en hund för att liksom få lite balans i familjen. Du skriver inget om ni försökt få hjälp via IVF, vet inte hur gammal du är men är det ett alternativ för dig om du fortfarande har åldern inne för det, det går ju att testa utomlands.