• Den som Längtar

Hur mycket kan man pruta?

Hej,

Vi är ett ungt par som ska köpa en bil är tanken, begagnad av bilhandlare.

Nu är min fråga, Hur mycket kan man normalt sätt pruta på en bil?

Priset är 60.000.

Har nämligen hört man kan pruta även av bilhandlare. 

• Svar på tråden Hur mycket kan man pruta?
  • Ripper500

10%.
    Men då måste ni ha en anledning.
    Ex en liten buckla, dåliga däck etc.

• Den som Längtar

varför måste man ha anledning?

vad jag läst mig till behöver man inte anledning men det stod aldrig hurmycket man kunde pruta 

• Ripper500

Varför ska bilhandlaren släppa den för mindre pengar??
    Pruta är en teknik, inte självklart och för alla.

• Den som Längtar

vad gäller begagnade bilar vare sig det är privatförsäljning eller bilhandlare så är prutning i stort standard, sen är bara frågan hurmycket man kan tänka sig är rimligt. privatförsäljning kan man om man har tur pruta ner säkert 50% iaf

• Ripper500

Just att alla förväntar sig att man kan pruta gör att man inte godtar detta.

Igen, pruta är en teknik. Det är inget alla ska förvänta sig att ta del av.

• Den som Längtar

Klart det är en teknik det är jag väl medveten om,

kollade på en värderings site nu imorse och enligt den ska bilen hos bilhandlare kosta ca 36000 alltså ca 25.000 mindre än vad de vill ha, då tycker ja man bord ekunna pruta iaf 10.000 

• straw2008

Normalt kan man INTE pruta 10 000 i en affär. Men du får väl visa din beräkning så får han visa sin. Enligt en värderingssite skulle vi få 24000 för vår bil men försäkringsbolaget gav oss 58 000 då den totalförstördes i krock. Vår bil var finare än normalt. Är denna bilen finare än normalt så blir ju priset därefter. Jag skulle skämmas att bjuda 20% lägre än vad de vill ha. Det finns ju bilar på blocket för 50, kolla där istället o sortera på pris?

I kinamockaskogen.....
Svar på tråden Hur mycket kan man pruta?