Inlägg från: Den som Längtar |Visa alla inlägg
  • Den som Längtar

Hur mycket kan man pruta?

Hej,

Vi är ett ungt par som ska köpa en bil är tanken, begagnad av bilhandlare.

Nu är min fråga, Hur mycket kan man normalt sätt pruta på en bil?

Priset är 60.000.

Har nämligen hört man kan pruta även av bilhandlare. 

• Svar på tråden Hur mycket kan man pruta?
  • Den som Längtar

varför måste man ha anledning?

vad jag läst mig till behöver man inte anledning men det stod aldrig hurmycket man kunde pruta 

• Den som Längtar

vad gäller begagnade bilar vare sig det är privatförsäljning eller bilhandlare så är prutning i stort standard, sen är bara frågan hurmycket man kan tänka sig är rimligt. privatförsäljning kan man om man har tur pruta ner säkert 50% iaf

• Den som Längtar

Klart det är en teknik det är jag väl medveten om,

kollade på en värderings site nu imorse och enligt den ska bilen hos bilhandlare kosta ca 36000 alltså ca 25.000 mindre än vad de vill ha, då tycker ja man bord ekunna pruta iaf 10.000 

• Den som Längtar

detta pris va det billigaste vad gäller bilhandlare för denna modell på blocket. anledningen vi vill köpa av bilhandlare är dels pga garantier, finansiering och mer förtroende för en affär än privatpersoner som inte kan någonting.

denna annons ligger på blocket 

• Den som Längtar
    annaba skrev 2013-04-15 14:57:55 följande:
    Ofta lättare att förhandla sig till t ex nya vinterdäck/sommardäck, förmånligare villkor på finansiering (om ni tänker belåna bilen) eller annan typ av extrautrustning än att försöka få ner ursprungspriset. För er som köpare blir det oftast en lika bra affär räknat i kronor och ören, för bilhandlaren påverkar det vinsten och pengarna in i företaget mindre - win/win och alla brukar bli nöjda.
    Då jag inte kan jättemycket om extrautrustningar till bilar.

Vad mer exakt kan man isf förhandla sig till förutom typ däck? 
Svar på tråden Hur mycket kan man pruta?