Inlägg från: Anonym (köpblåbär) |Visa alla inlägg
  • Anonym (köpblåbär)

Samma efternamn??

aldrigmer skrev 2013-04-14 20:32:39 följande:
    Hon vill väl heta som sina barn, många vill ju det.
    En stilla undran (inte påhopp!), är man mindre mamma om man inte heter samma efternamn som sina barn? Stackars min mamma isf, som inte heter som något av sina barn. När hon skilde sig från pappa tog och tillbaka sitt flicknamn och mina syskon heter som deras pappa (mamma och han gifte sig aldrig) Flört
  • Anonym (köpblåbär)
    h8him skrev 2013-04-14 21:46:31 följande:
    Klart man inte är. Men för vissa är namnet viktigt. Om det nu inte är viktigt för pappan kan han väl erbjuda mamman att barnen också får byta efternamn om hon byter? Fast, hon bestämmer för det är hennes namn.
    Men om man nu inte blir "mindre mamma", varför är det då viktigt?
  • Anonym (köpblåbär)
    h8him skrev 2013-04-14 21:54:12 följande:
    Eller samma anledning att pappans nya vill att hon och hennes barn ska ha samma namn som pappan?
    Jag menar inte att vara besvärlig eller provocera men eftersom jag inte vet svaret på min egen fråga, hur ska jag då kunna veta svaret på dina följdfrågor? Jag frågar för att jag är nyfiken, inte för att jävlas. 

• Anonym (köpblåbär)
    h8him skrev 2013-04-15 08:55:07 följande:
    Det är olika för olika människor. Om namnet är så oviktigt, varför behöver då Ts ha mellannamn till sina barn? ( Ts kallar det dubbelnamn.)
    Inte fasiken vet jag. Mitt barn har pappans efternamn och jag har aldrig ens refelkterat över att hon skulle ha mitt efternamn som mellannamn. Så din fråga kan jag inte svara på. Och tydligen så kan inte du svara på min eftersom du istället ställer motfrågor. Så det känns lite som vi har kommit till en dead end street.  
Svar på tråden Samma efternamn??