• Lenamt

Samma efternamn??

Hmm, jag bytte tillbaks till mitt flicknamn när jag skilde mig men min önskan var då att mina barn skulle lägga till mitt efter namn som mellan namn ( så att de fick både mitt och mitt exs efternamn) detta sprack dock då exet vägrade skriva på papper för barnens namnändring ( att lägga till mitt efternamn) så nu heter vi olika. Jag väntar nu ett syskon till dem med en ny man och tänker att de nya barnet ska få både min sambos och mitt efternamn. Jag hoppas sen att exet senare ska går med på namn tillägget så att syskonen får heta samma. Tycker att det känns mysigt att det liksom hör i hop även via namnet. Och ja, ibland är jag lite ledsen över att de inte heter mitt efternamn också och tycker exet är en fjant som inte kan skriva på. Barnen vill heta nåda namnen, de är 6 och 8 år..

• Lenamt

Jag har för mig att jag läst att när barnen är 12 får det bestämma själva men inte alls säker på det.
    Ja, det är så larvigt och jag försöker att inte lägga massor av energi på att tänka på det. Men det är ledsamt när barnen själva uttrycker att de vill ha båda namnen...
    Kanske någon som vet om deg går att lösa på något sätt?

Svar på tråden Samma efternamn??