• BioBonus

Samma efternamn??

Jag tog tillbaka mitt flicknamn när jag skilde mig. Det var en del i processen för mig att stå på egna ben. En nystart liksom.

Mina barn har exets efternamn, men min yngste tog mitt efternamn som mellannamn.
    Nu är jag omgift och vi har mitt flicknamn som mellannamn och makens som efternamn. Så jag heter lite lika och lite olika som barnen i familjen-

Makens ex har tagit bort hans efternamn, så nu är det bara jag, maken och bonusdotter som har makens efternamn.

Vaktmästaren suckade lite när han undrade vilket namn som skulle stå på dörren *skrattar* 

• BioBonus

Det finns en praktisk fördel att ha samma efternamn som barnen har jag upptäckt, då jag ju inte har det - och det är att det är lättare i kontakt med skola och omsorg etc, då man med namnet automatiskt kopplas ihop med barnet.

Min mamma och min bonusmamma har samma efternamn och jag tror inte ngn av dem har reflekterat över att det skulle kännas konstigt. Det är ett ovanligt efternamn dessutom, så vi är väl bara ett tiotal som heter det, så vi kopplas ju definitivt ihop genom namnet.

• BioBonus
    L1ber skrev 2013-04-15 19:23:05 följande:
    Min mamma har både min pappas namn och hennes nya mans namn. Pappa är även skild igen och den kvinnan har också kvar pappas namn. Så jag vet inte hur vanligt det är att man byter tillbaka? De enda jag vet som bytt tillbaka är i de fall där dom varit väldigt osams i samband med skilsmässan

Men där är vi ett undantag:) jag och min fd är goda vänner och har haft en relativt okomplicerad skilsmässa, men jag ville ha tillbaka min identitet innan honom. Jag ville hellre förknippas med min familj och han tillhörde inte den längre....
Svar på tråden Samma efternamn??