• Ess

Samma efternamn??

Jag behöll min ex makes efternamn tills jag gifte om mig, orkade inte med jobbet att byta.

Min mans barn heter sin mammas efternamn. Jag och min man och våra barn heter min mans efternamn, vilket även är mitt flicknamn.

Jag skulle personligen inte hoppa på att ta mannens ex efternamn, speciellt inte om det var ovanligt. 

• Ess
    Ess skrev 2013-04-15 15:53:37 följande:
    Jag behöll min ex makes efternamn tills jag gifte om mig, orkade inte med jobbet att byta.

Min mans barn heter sin mammas efternamn. Jag och min man och våra barn heter min mans efternamn, vilket även är mitt flicknamn.

Jag skulle personligen inte hoppa på att ta mannens ex efternamn, speciellt inte om det var ovanligt. 
    Ett tillägg: Jag skulle heller aldrig gå med på att mina barn hade samma ovanliga efternamn som exet.
  • Ess

Oj, jag har missförstått hela tråden. Jag läste att ts man tagit sitt ex efternamn när dom gifte sig, för det var ovanligt. 
    Hade det varit mannens egna efternamn, så hade jag tagit det vid giftermål. Då hade jag struntat i om exet hette samma.
    Men så som jag läste det tycker jag hade varit väl magstarkt, att ta exets efternamn genom mannen. Ju ovanligare namn hon har, ju värre hade det varit att ta det på sig själv och sina barn.

Hade inte jag och min man gift oss så hade jag bytt till mitt flicknamn, eftersom jag inte ville att mina barn skulle heta samma efternamn som mitt ex, som dom aldrig någonsin träffat. 

Svar på tråden Samma efternamn??