• micjos

Foundation för fräknig hy...

Hej!

Jag är väldigt ljushyad, har fräknar och några leverfläckar i ansiktet. Jag tycker det är jättesvårt att hitta en foundation och puder som passar bra på mig. jag skulle vilja ha en foundation som täcker bra och som pasar bra i färg.
    Ni som har liknande hy i ansiktet och som lyckats hittat en som passar, kan ni ge mig lite tips och hjälp på vägen?

• Svar på tråden Foundation för fräknig hy...
  • Dotse

Mitt tips är att bara använda foundation eller concealer enbart där det verkligen behövs, typ runt eventuellt röda näsvingar, kring ögon och på finnar. Ta sedan ett väldigt tunt lager mineral foundation där du har fräknar för att matta ner huden om det behövs. 

• Duckan

Vill du dölja fräknarna? Jag tycker det är så fint när fräknar lyser igenom
    Minrealfoundation är lätt att applicera efter hur mycket täckning du vill ha, tex Id har många nyanser att välja på. För billigare alternativ kan du prova att kolla på tikei.se, prover för 10 kr.
    Har du i övrigt en fin, jämn hudton kanske en lättare flytande variant räcker för dig? Make Up Store och Face har många nyanser. Även Maybellines Fit me kan vara nåt för dig att prova.

• Cicci1984

Jag har väldigt mycket fräknar, vill inte dölja dom.
    Den BÄSTA "foundation" som jag använder är BB cream. Tror det är garnier.. SUPER bra!
    Kan tillägga att jag tycker inte om att SE sminkad ut, men den ger en jämn hy och lyster!
    ALDRIG mer  foundation, kör bara med BB cream nu!! ^_^ 

• Duckan

Cicci1984, jag är så avis på alla människor med vacker och jämn hy som bara kan kasta på lite rouge, et voilá!

Svar på tråden Foundation för fräknig hy...