• Anonym (bi)

Hetro(?)tjej som blivit kär i tjej.

Ett tips är ju att försöka få någon sorts egenkontakt med henne så att du inte längre bara är en i gruppen för henne. Försök inleda ett vanligt samtal någon gång och se om ni hittar något ni har gemensamt Då kan du föreslå att ni ska fika någon gång. Det kan ju vara både flirtigt och vänskapligt. Eller lägga till på fb, på många står det där vilket/vilka kön de är intresserade av. Hur tänker du kring att flirta med henne när du har pojkvän?

• Anonym (bi)
    Anonym (Oväntat kär) skrev 2013-04-15 18:37:31 följande:
    Tack för ditt svar! Jag inser ju att det bästa är att försöka prata lite. Men du tror alltså på att "kompisprata" lite för att få kontakt? Jag brukar vara ganska bra på att flirta med killar (tycker jag själv, haha), med diffusa, sexuella antydningar och retsamma leenden, men ett sådant beteende kanske skulle skrämma henne. 

Angående min pojkvän är jag lite splittrad. Han är lugn med att jag kysser tjejkompisar på skoj, eller på fyllan, men det här är ju något annat. Vi är även överens om att det är OK att småflirta på krogen, så länge man inte låter det leda till något. Så i nuläget känner jag att jag håller mig inom ramarna, men märker jag att hon börjar "svara" på mina signaler (om jag vågar skicka ut några signaler, hehe) så ställs ju allt i ett annat läge. Tror inte att jag kommer att komma dit, så avvaktar med den frågan. 
    Jag tänkte att du ville göra det lite försiktigt och diskret, men om du vill vara mer tydlig så go for it Då låter det ju som att det är okej med pojkvännen, men frågan är ju ifall det blir något annorlunda i och med att du är kär...? Tänker också på ifall du känner mindre för honom i och med detta och vad det innebär för dig/er?

Jag tror på att kompisprata först men lite lite flirtigt och sedan ta reda på om hon är intresserad av tjejer och då flirta mer öppet
  • Anonym (bi)

Jag tänker att det är något man ofta känner av när man har pratat mer på tu man hand med en person, då kan man ju också luska lite om ev flick- och pojkvänner... därför jag tänkte att en fika tillsammans kunde vara bra

Du skulle ju kunna nämna till din pojkvän att du blivit lite förtjust i den här tjejen och att det vore roligt att lära känna henne närmare och kolla hur han reagerar, kanske tycker han bara att det är spännande? Då kan du ju ha gott samvete sedan menar jag.

• Anonym (bi)

Jag har faktiskt inte raggat så mycket på tjejer. Har varit kär i en tjej vid ett par tillfällen och inte vågat göra något alls. Däremot har jag blivit uppraggad av en tjej. Då hamnade vi på en liten intim fest där det var lite dryckeslekar och det kom fram att båda var bi före.

Sedan så har det hänt att jag blivit raggad på av heterotjejer som varit nyfikna eftersom jag är väldigt öppen med att jag är bi (det står till och med på facebook).

Svar på tråden Hetro(?)tjej som blivit kär i tjej.