• Anonym

Resa utomlands...

Anonym (lvu) skrev 2013-04-15 19:33:56 följande:

Tack!

Jag läste på nåt familjehems forum där hemmen tyckte föräldrarna var egoistiska som förvägrade barnen att resa bort med familjehemmen.

Struntprat .... snacka om att fokusera på SIG själva och inte på de stackars placerade barnen som saknar sin familj som dem får träffa alltför sällan. Mitt barn får bara träffa mig 2 ggr i veckan.  Demon

Jag kommer aldrig lämna ut mitt barns pass till "familjehemmet" !!!     
    Varför missunna sitt barn en semesterresa? 
  • Anonym
    Anonym (lvu 2) skrev 2013-04-15 19:46:32 följande:
    Hade soc skött sig och inte ljugit så jävligt, så hade mina barn varit hemma.
    Naturligtvis, kan ju inte vara på något annat sätt.
  • Anonym
    Anonym (lvu) skrev 2013-04-15 20:29:57 följande:

Det kan ju vara så att soc har ljugit i utredningen om det som förskolan skulle ha sagt och det är därav förskolan vill anmäla till socialstyrelsen

Ärligt talat förstår jag inte vad du tänker på - vad skulle soc vinna på att ljuga? Om du hade följt med i nyhetsrapporteringen så hade du sett att de flesta socialförvaltningar har skyhög arbetsbelastning. De hade varit otroligt glada om de hade kunnat avsluta ett ärende istället för att öka sin arbetsbörda med ett till.

De är professionella människor som sysslar med myndighetsutövning och som står under kontroll av Förvaltningsrätt och Kammarrätt samt Socialstyrelse. Om misstag har begåtts så kommer andra instanser att se det, men det har inte begåtts några misstag för att de har ljugit! Varför skulle någon vilja riskera sitt yrke, sin professionalitet och sin försörjning för att göra dig, okända människa, illa?  

• Anonym
    Anonym (lvu) skrev 2013-04-15 20:40:12 följande:

Mitt barn bor inte i ett familjehem utan hos en människa som jag avskyr och som avskyr mig. Mitt barn har det inte på något sätt BRA där!!!

Om du avskyr familjehemmet gör du skit för barnet. Det vill vara lojalt med dig och avskyr dem du avskyr. Om du är vänligt inställd kommer barnet att bli vänligt inställd och må båttre.
  • Anonym
    Anonym (lvu) skrev 2013-04-15 20:48:38 följande:
    Om soc har bestämt sig för ett LVU så ljuger dem hejvilt om precis ALLT!!! 

Nej! De ljuger inte! Varför skulle de det? De har inte precis procent på omhändertagna barn, tvärtom.
  • Anonym
    Anonym (lvu) skrev 2013-04-15 20:56:10 följande:

Jag kan inte samarbeta med en person som ljuger hela tiden och baktalar mig för mitt barn!

Jag pratar dock inte illa om dem till mitt barn, jag bara lyssnar på vad mitt barn säger efterssom barnet inte har någon annan som lyssnar!  

Jag samarbetar dock till 100 % med soc. Jag tror att dem tror att dem gör rätt. Dem känner ju inte mig eller min situation alls, har bara träffats på 2 möten på ca 6 månader. 
    Har du ingen anhörig, som du gillar, som kan tänka sig att vara familjehem tills din situation har rett upp sig? Det går att byta - särskilt till någon som barnet tycker om!
  • Anonym

låt barnen åka med familjehemmet men kräv igen din tid. har man två besök i veckan så varför inte ta tre före och tre veckan efter??

• Anonym
    liv skrev 2013-04-16 08:26:39 följande:
    Alltså. Du var inte kapabel att ta hand om dina barn själv och så vill du klanka ner på familjehemmet som vill ta med barnen på nån resa så de får uppleva lite. För vems skull vill du förhindra det? Låt oss säga att det var ett felaktigt beslut. Det var inte familjehemmet som tog det beslutet. De har bara erbjudit sig att hjälpa barn som har det tufft så hur du kan skälla på dem förstår jag inte alls. Varför vill du inte att ditt barn ska få uppleva saker?

Du tog orden ur min mun.
    Det är väl barnets bästa i första hand som gäller, inte föräldrarnas bästa.
    Men å andra sidan, det kanske var oförmåga att sätta barnet först som bidrog till att barnet är på familjehem överhuvudtaget.   
  • Anonym
    Anonym (Jodå) skrev 2013-04-16 08:53:20 följande:
    Jag tror det handlar om psykisk sjukdom i det här fallet.

Och då kan det ju vara oförenligt med ett gott föräldraskap,
  • Anonym
    Anonym (lvu) skrev 2013-04-16 08:53:17 följande:

Berövar man barnen tid med de viktigaste personerna i barnets liv så tänker man INTE på barnets bästa, då tänker man som familjehem ENBART på sig själv!

En barndom är längre än två veckor, och barnet ska naturligtvis ha goda och nära kontakter med sina biologiska föräldrar, helt klart.
    Men det står och faller inte på två ynka veckor, däremot kan en semesterresa vara en stor upplevelse som barnet aldrig glömmer, ett fint minne för livet helt enkelt.
    Att som förälder inte unna sina barn det är rakt av svinigt elakt mot barnet.
    Jag kan inte förstå varför man skulle vilja göra så mot sitt barn, inte när det handlar om två ynka veckor.

Svar på tråden Resa utomlands...