Anonym (orolig) skrev 2013-08-19 19:36:11 följande:
Hej igen

Nu har det snart gått 3 månader sedan min operation. Jag blir bättre och bättre för varje dag, Smärtan sitter dock i ännu så det ljög dom inte om. Det som är jobbigt är att nu när nerverna upptäcker att dom inte är ihopklämda och börjar att fungera så gör det ONT och obehagligt för det går som stötar från nacken och ner i fingrarna, speciellt om jag ska sträcka mig efter nåt typ nedåt.
Men överlag kan jag väl säja att det går åt rätt håll, har inte slutat med smärtstillande ännu för det behöver jag fortfarande men jag ligger inte och vilar bara, det är ju så när man har familj och sambon har eget företag då kan man inte det på samma sätt som om jag vore ensam.
Ni som har diskbråck i halsryggen, försök i första hand att få det att läka av sig själv men går det inte gör OP direkt. Mina nerver kan vara skadade för alltid eftersom jag gått så länge. Min läkare på ryggmottagningen är helt underbar, jag kan ringa honom när som helst nästan. Man har ju många frågor om det ska vara si eller så. Det tycker jag att ni ska kolla direkt att få en bra läkare som ni får en bra relation till med tanke på att man måste gå på tunga smärtstillande efteråt(oftast) och känner inte läkaren en så är det lätt att få tablettmissbrukarstämpel har jag märkt.
Jag var in en gång efter OP pga att jag ramlade och fick så himla ont efter det och då blir man rädd att något ska ha hänt( nu ska det iof till ganska mycket att dom ska lossna proteserna) men jag visste inte. Där på akuten blev jag inte speciellt trevligt bemött, man tänker att här har jag gjort en komplicerad op och ramlat då borde man prioriteras, men icke. Dom hade inte ens läst att jag ramlat, dom trodde jag hade snubblat och det knakat till!?!
Träffade iaf en nyexad ortoped, det märktes att hon inte var speciellt rutinerad, och speciellt inte insatt i diskbråck. Det första jag fick höra var ifall jag hade slut på morfin så det var därför jag kom in...
Berättade att så var inte fallet utan att jag ramlat och var orolig. Svaret jag fick var: jag du går ju på ganska hög dos morfin......jaaa och?? Då frågade jag henne ifall hon blivit opererad i nacken nångång, sedan blev hon tyst!
Hej ! Ser att tiden gått, men jag skriver några rader då jag tidigare skrivit i tråden och rekomenderat, eller upplyst. om tveksamheten att diskråcksoperera i nacken. Ser att du inte gjorde någon diskbråcksoperation. Snarare steloperation. Vilket ju är betydligt mer omfattande. Diskprotes på 3 nivåer - det var inte dåligt.
I nacken också, de brukar mest göra proteser i ländrygg....
Hoppas du blivit bättre - kanske det är en indikation att du inte skrivit mer - att du blivit bättre...
Hoppas på det ialla fall..MVH Christer