Överviktig partner
Jag vet inte riktigt hur jag ska börja, och jag skriver inte detta för att vara elak. Men det är så att min partner har börjat gå upp rejält i vikt. Han flyttade till mig och lämnade sin familj och vänner för ca ett år sedan. Innan han flyttade till mig så skötte han sin kropp och han tränade för att se bra ut inför mig (dom gångerna han hälsade på mig med tåg innan vi flyttade ihop) och självklart för sin egna skull. Men sen han flyttade till mig har han totalt struntat i att vårda sin kropp och har bara gått upp mer och mer i vikt. Och nu när jag är gravid har han gått upp dubbelt så mycket. Han ställde sig nyligen på en våg och det visade sig att han gått upp ungefär 25 kg. Han mådde dåligt just då, men sedan hände det inget mer. Han verkar inte orka bry sig om sin figur eller hälsa. Jag vill att han ska komma i form för sin egen skull då han har risk att få diabetes. Samtidigt vill jag att han ska komma i form för min skull. Jag älskar honom, men jag kan verkligen inte tända på en tjock/fet pojkvän. Så nu frågar jag er, hur ska jag göra för att få honom att sätta igång och röra sig utan att jag låter elak eller gnällig? Just nu sitter han bara framför tvn hela dagarna. Så jag behöver verkligen er hjälp. Jag har även erbjudit honom att följa med mig ut och gå med min hund, men han kommer bara med undanflykter hela tiden. Och jag känner mig mindre och mindre attraherad utav honom. Och jag vill inte ha det såhär. Så hjälp mig gärna :)