• viochdu

    Vi som väntar på utredning!

    Min sambo ringde KK i fredags och bad om en tid för utredning. Vi får en kallelse hemskickad inom en månad.

    Känns skönt att man kanske kan få lite hjälp på vägen och kanske svar på varför det tar tid.

    Jag tog ut min spiral i okt -11 . Vi har försökt aktivt med ÄL test sen i juli-12. Tidigt mf i aug -12 och sept -12

    Sen dess har det inte hänt ngt.

    Någon som vill följas åt?

    Hoppas vi får en tid snarast.


  • Svar på tråden Vi som väntar på utredning!
  • elindindin
    Fröken Smilla skrev 2013-08-10 15:14:52 följande:
    Elindindin - jag förstår precis hur du känner dig! Man vill ha allt klart igår liksom hur lång tid brukar det ta att få en kallelse? Vi ringde gyn och fick en tid två månader senare, men så har vi valt en av stadens populäraste... Fast vi förstår varför med den behandling vi fick vid första mötet. Det var väl värt väntan. Jag ringde dessutom för en tid innan det hade gått det obligatoriska året.



    Vi fick en väntetid på en månad, från det att jag ringde till det hon trodde att brever skulle komma! Så vi kanske inte får tid förrän i oktober eller nåt! Hon sa ,i telefon, att brevet skulle komma i slutet på augusti. Så vi får se hur lång tid det tar.

    Så sjukt jobbigt.. men va fan, går ju inte trolla så, bara vänta..

    Har nääästan gått in med inställning att, vi fåribga fler.. ödet säger nej.. då får det va så..

    Eller...nää...? :)
  • Fröken Smilla
    elindindin skrev 2013-08-15 17:35:03 följande:
    Vi fick en väntetid på en månad, från det att jag ringde till det hon trodde att brever skulle komma! Så vi kanske inte får tid förrän i oktober eller nåt! Hon sa ,i telefon, att brevet skulle komma i slutet på augusti. Så vi får se hur lång tid det tar. Så sjukt jobbigt.. men va fan, går ju inte trolla så, bara vänta.. Har nääästan gått in med inställning att, vi fåribga fler.. ödet säger nej.. då får det va så.. Eller...nää...? :)

    Aha, vi fick inte kallelse per brev utan bestämde tid direkt när jag ringde. Även om det var lång tid i framtiden så hade jag iaf ändå hela tiden ett datum att vänta in. Förstår precis hur du känner... Har själv nästan gett upp tanken. MEN idag ska jag iväg och ge blodprov igen. Så nästa vecka bör jag få svar på om jag behöver medicin
  • solros84

    Jag är 29 och min sambo 38. På det sättet känns det skönt att jag är yngre eftersom det ger oss lite mer tid, men samtidigt kan jag känna av min sambos ålder och att det inte skulle vara så jätte roligt om vi fick vänta många år innan det blev barn.

    Jag vet ju i princip var felen ligger så vi lär inte bli oförklarligt barnlösa men jag är livrädd att vi inte kommer att lyckas få barn just på grund av vilka fel vi har. Att det liksom inte ska lyckas med behandlingar.

    Jag är dessutom rädd för att vi måste gå  genom IVF. Inte för själva behandlingen men vi bor långt ifrån var själva behandlingen utförs och att ordna med allt det praktiska är inte helt enkelt för oss. Ibland känns det som att jag tar ut allting i förskott för att det tar så lång tid innan något börjar hända.

  • elindindin

    Idag ramla brevet ner i lådan! 20:e september ska vi på första undersökning hos ssk! Sen får vi se vart det barkar vägen! :)

  • Fröken Smilla
    elindindin skrev 2013-08-22 15:30:22 följande:
    Idag ramla brevet ner i lådan! 20:e september ska vi på första undersökning hos ssk! Sen får vi se vart det barkar vägen! :)



    Skönt att ha ett datum!

    Välkommen Solros!

    Själv inväntar jag svar från de senaste blodproven jag tog. Jag är helt nervig och önskar inget mer än att de ringer och säger hur läget är, vare sig det är bra eller dåligt. Man undrar ju... Det låter kanske märkligt men jag ser gärna att det är något med prolaktinnivåerna som är fel för det är relativt enkelt att ändra på och så påtagligt. Sköterskan sa att de borde fått testresultaten igår... Usch jag blir så lätt nervig. Tänk om allt ser bra ut nu, vad är då fel?
  • Fröken Smilla

    Gyn ringde, prolaktinnivån var betydligt lägre nu och alla andra test såg bra ut. Så inget fel på mig där. Blev lite ledsen, jag var så beredd på att det skulle lösa sig med lite medicin, men samtidigt är det skönt att inget är fel på mig.

  • Pommac

    Den här tråden verkar passa mig. Jag har letat ett tag. Vi är 28 år både jag och min man. Vi har försökt få till det sedan i maj 2012. Detta har bara resulterat i mens gång på gång. Vi har nästan testat allt. För ca tre veckor sedan ringde jag gyn och vi fick hem ett frågeformulär som vi fyllde i och skickade tillbaka. Nu väntar vi ivrigt på ett brev från dem. Hur lång tid ska det ta? Evig väntan. Jag är överviktig men försöker åtgärda detta nu. Har ca 15 kg kvar till ivf. Har gett mig tusan på att det ska gå!

  • Venne

    Hej! Här kanske jag kan hänga lite Fick hem brev igår med remisser för blodprover och spermaanalyser. Känns drygt att gå och vänta på att vara på rätt cykeldagar för att lämna prov nu. Vi har försökt sen juni förra året, med ett tidigt mf i mars förresten.

  • Pommac
    Venne skrev 2013-09-19 21:15:11 följande:
    Hej! Här kanske jag kan hänga lite Fick hem brev igår med remisser för blodprover och spermaanalyser. Känns drygt att gå och vänta på att vara på rätt cykeldagar för att lämna prov nu. Vi har försökt sen juni förra året, med ett tidigt mf i mars förresten.

    Hej! Jag är i samma situation. Gyn har ringt och sagt att vi ska få hem remisser nu också. Hoppas det kommer med posten i morgon så man får lite mer information. Känns som att vi väntat en evighet (tre veckor) på att de ska höra av sig. Jag antar att testerna blir i nästa cykel.
  • Venne

    Ja jag ska ta prover på dag 2-5 samt dag 21,men är på dag 8 nu. Så jag vet inte om man kan ta det dag 21 först eller om det ska jämföras med det andra.

Svar på tråden Vi som väntar på utredning!