NilleMilleTjejen skrev 2013-04-16 11:25:09 följande:
Aniss inlägg var mycket bra, håller helt med henne.
Du behövrer inte oroa dig, stanna några dar på bb tills amningen kommit igång. Personalen kommer visa dig hur du ska göra, be dem annars och som aniss säger, de väger och kollar bebisen så det är ingen risk att den svälter. Det kan ta någon dag innan mjölken rinner till, be personalen visa hur man handmjölkar eller be dem göra det så ser du om det kommer ut mjölkdroppar från brösten, man kan lyssna om man hör småsvälljud från barnet ellertitta på strupen.
Var bara lugn, kroppen vet hur den ska göra och personalen är vana vid förstagångs mammor
Det kommer att gå fint och du får hjälp annars
skulle det inte funka av nån anledning så är det helt ok att ge ersättning, huvudsaken är att du och bebisen mår bra
De känns bra att dom håller koll! Både jag och sambon börjar bli lite nojiga över allt möjligt nu när de börjar närma sig. Men försöker tänka på just de du sa, att dom nog träffar på ganska många oroliga förstagångs föräldrar på BB ;)
Jag vill väldigt gärna amma men sätter ingen prestige i de och tror inte jag skulle må dåligt om de visar sig att jag måste ge ersättning! De är bara oron över att inte förstå att de faktiskt är de jag behöver göra som är jobbig nu. Hur förstår jag att hon inte får i sig nog och att jag måste ge ersättning? De enda jag har läst om är om bebisen börjar bli slö och sådär, men de känns ju jätte hemskt om de behöver gå så långt.
Har kännt mig så lugn och inte de minsta orolig under graviditen, så nu senaste veckan har alla de här "aah tänk om jag inte blir en bra mamma och mitt barn SVÄLTER" tankarna börjat komma =P