Inlägg från: Anonym (inte mitt fel!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (inte mitt fel!)

Sambon nyps & knuffas!

Hejsan.
    Jag & min sambo har ett problem. Jag pratar mycket och högt i sömnen. Jag vrider mig också många gånger per natt, ligger nästan aldri stilla. Och när jag "råkar" prata elr vrida mig för mycket så nyper min sambo mig JÄTTEhårt. Ibland knuffas min sambo mig också så jag nästan ramlar ur sängen (några gånger har jag faktiskt rammlat ur sängen!). Detta är super jobbigt! Har blå märken på armarna (dom är rätt så små, men ändå väldigt synliga). Har försökt förklara för sambon att jag inte kan hjälpa att jag pratar i sömmnen och att det inte är mitt fel att jag vrider och vänder på mig många gångner! Men min sambo slutar inte! Vad ska jag göra!?! Tycker ni jag ska börja sova på soffan?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-16 18:26
    På kvällarna vågar jag knappt sommna in för jag är rädd att min sambo ska bli arg och börja nypad/knuffas igen...

• Svar på tråden Sambon nyps & knuffas!

Men jag älskar inte min sambo längre (och så har jag kännt länge). Men vi har ett stort hus tillsammans med barn & allt, älskar ju mina barn (och mina husdjur) så jag har ingen lust att bli utkastad. Dessutom vet jag inte vart jag skulle ta vägen.

Queenie70 skrev 2013-04-16 18:12:07 följande:
    Att ständigt få sin sömn avbruten kan faktiskt göra en människa galen. Den som stör har ansvar att lösa problemet. Även om det innebär att flytta ut i ett annat rum.
    mmm. men min sambo tycker inte likadant.
    Madida skrev 2013-04-16 18:16:37 följande:
    Men alltså - DÄR är ju problemet. Inte att sambon knuffas och nyps.

nej problemet är att sambon nyps och knuffas.
    Regnig måndag skrev 2013-04-16 18:16:56 följande:
    Sälj huset och köp två lägenheter.
    Problem solved
    Inte mitt hus. Har ej råd att köpa egen lägenhet. Vill inte heller vara ifrån barnen :(

Huset vi bor i är min sambos mormors hus, och min sambo vill absolut inte sälja det.

Queenie70 skrev 2013-04-16 18:19:41 följande:

Vaddå? Får du inte flytta ut på soffan för sambon?
    Jo, men jag trodde du menade att sälja huset Drömmer
    Dessutom skulle barnen ställa konstiga frågor om vrf jag sover på soffan.

Rakad Apa skrev 2013-04-16 18:19:47 följande:
    Med tanke på att det är du som stör din sambos sömn så bör du ju sova i ett gästrum eller på soffan.
    Har ej gästrum, och hur kul är det att sova på soffan hela tiden, alla går ju igenom vardagsrumet (eller ja alla 11 barn går igenom detta vardagsrum, det andra vardagsrummet har vi en soffa men den äf alldeles för liten och för obekväm).
    Regnig måndag skrev 2013-04-16 18:26:01 följande:
    Kul? Du vill snacka om kul??
    Hur kul är det för din sambo att få sin sömn störd hela tiden?
    JAG får ju oxå min sömn störd när min sambo nyper mig!
    Adamsklan skrev 2013-04-16 18:27:15 följande:
    köp större säng för fan
    Men det spelar ingen roll om vi köper en jätte stor säng, min sambo här ändå när jag pratar i sömmnen. Min sambo vill nämligen att allting ska vara knäpptyst.
Svar på tråden Sambon nyps & knuffas!