Sambon nyps & knuffas!
Nej, jag tycker att sambon ska sova på soffan - i en egen lägenhet. Jag hade aldrig kunnat leva med någon som bär sig åt så.
Nej, jag tycker att sambon ska sova på soffan - i en egen lägenhet. Jag hade aldrig kunnat leva med någon som bär sig åt så.
Låter som särbo är ett alternativ eftersom han inte verkar ta dig seriöst.
Min sambo gör massa konstiga ljud när han sover och ibland pussar jag lite på honom för att han skall vakna och vända på sig när det är som värst men skulle aldrig få för mig att göra honom illa!
Det är inte ditt fel att du låter, be honom ha hörselskydd.. Jag har såna mjuka öronproppar de nätter jag känner att jag inte kan sova ordentligt.
Du ska inte behöva sova på soffan... det är inte det fel att du pratar i sömnen... skicka ut henne på soffan i stället.
3 § Sambors gemensamma bostad och bohag utgör samboegendom, om egendomen förvärvats för gemensam användning och inte annat följer av 4 eller 9 §.
4 § I samboegendomen ingår inte
1. egendom som en sambo har fått i gåva av någon annan än den andra sambon med det villkoret att egendomen skall vara mottagarens enskilda,
2. egendom som en sambo har erhållit genom testamente med det villkoret att egendomen skall vara mottagarens enskilda,
3. egendom som en sambo har ärvt och som enligt testamente av arvlåtaren skall vara mottagarens enskilda och
4. vad som har trätt i stället för egendom som avses i 1-3, om inte annat har föreskrivits genom den rättshandling på grund av vilken egendomen är enskild.
nu är ju sambon en HON som nyps... varför tror alla att det måste vara en man...??