• Anonym

Sambon nyps & knuffas!

Nej, jag tycker att sambon ska sova på soffan - i en egen lägenhet. Jag hade aldrig kunnat leva med någon som bär sig åt så.

• Anonym
    Anonym (inte mitt fel!) skrev 2013-04-16 18:14:11 följande:
    mmm. men min sambo tycker inte likadant.
    Får du inte sova i ett annat rum för honom menar du?
  • Anonym
    Elin 885 skrev 2013-04-16 19:22:49 följande:
    hon nyper och knuffar honom för att han stör hennes sömn...jag knuffar på min man när han snarkar. so what?
    Det är kvinno/ fridskränkning enligt lag that's what.

Men man kan ju undra hur den idiotin kan vara en verklighet.
  • Anonym

Låter som särbo är ett alternativ eftersom han inte verkar ta dig seriöst.

• Anonym

Min sambo gör massa konstiga ljud när han sover och ibland pussar jag lite på honom för att han skall vakna och vända på sig när det är som värst men skulle aldrig få för mig att göra honom illa!

Det är inte ditt fel att du låter, be honom ha hörselskydd.. Jag har såna mjuka öronproppar de nätter jag känner att jag inte kan sova ordentligt.

• Anonym
    Christi38 skrev 2013-04-17 11:45:51 följande:
    Det är HANS sambo som är en HON som nyps.

För er som missat :0) Lite OT men rätt ska väl vara rätt ändå...

.
    vad spelar det för jävla roll?
  • Anonym
    Anonym (maken snarkar) skrev 2013-04-17 08:05:00 följande:
    Men vilket bra tips!
    har du inte ett antal diagnoser och problem i vardagen får du betala täcket själv och det kostar rätt många tusenlappar
  • Anonym
    Christi38 skrev 2013-04-17 12:11:13 följande:
    Anonym, för dig ingen.

För de som det berör kanske mer.
    för dig för dig prata inte om dig själv i tredje person. tänk efter vad spelar det för jävla roll. varför är det så viktigt för DIG att påpeka det
  • Anonym
    Christi38 skrev 2013-04-17 12:16:38 följande:
    Anonym, stör det dig?

Jag tycker att rätt ska vara rätt. Problem med det? Det struntar jag i fullständigt. Faktiskt. Frågor på det?
    kan du sluta vara så dryg och otrevlig och svara på frågan
    varför är det så viktigt för DIG att påpeka det
  • Anonym
    Christi38 skrev 2013-04-17 12:26:21 följande:
    Anonym,

Vadå dryg och otrevlig? Vad har jag gjort mer än påtalat vem som är vad? Vad spelar det dig för roll. Ömma tår eller?

Herregud så stingsligt.
    kan du sluta vara så dryg och otrevlig NU då och svara på frågan varför är det så viktigt för DIG att påpeka det
    man ÄR dryg och otrevlig när man slingrar sig undviker svara på frågor och är allmänt spydig så varför är det så viktigt för DIG att påpeka det
  • Anonym
    Christi38 skrev 2013-04-17 12:32:41 följande:
    Anonym, jag har redan svarat på frågan. Ledsen om svaret inte föll dig i smaken.

Tar gärna en diskussion men inte med en anonym som är otrevlig för att man påpekar något.
    Nej det har du verkligen inte. Du besvarade något annat bara gud vet vad men det var inte min fråga. Varför är du så spydig och otrevlig vad vinner du på det mer än att du kanske mår bättre av att få vara otrevlig mot andra.
    varför är det så viktigt för DIG att påpeka det
  • Anonym
    Christi38 skrev 2013-04-17 12:48:16 följande:
    Sista gången; Vem har jag varit otrevlig emot? Förstår inte? Dig? Ja snart så!

Du retar dig på att jag förklarade lite OT vem TS var (en han) och vem hans sambo var (en hon)? Eftersom ingen kanske läser 15 sidor och därav antar att det är en han som nyper? Eftersom det är det som skrivs i inläggen.

Bara därför. Som jag redan svarat, för att rätt ska vara rätt. Varför se det som otrevligt? Istället för informativt?

.
    Jag har redan förklarat  TYDLIGT. men du fortsätter vara otrevlig och nonchalant och vägrar läsa det som skrivs utan tuggar bara på om att du minsann kräver svar. sen är du tankeläsare och vet vad jag känner. inte sådär oväntat av den som har trist attityd i forumet de gör alltid så lägger sin sanning i någon annans knä allt för att få bråka vara spydig o otrevlig.
    du har svarat på din egen fråga men inte min så för sista gången frågar jag dej varför är det så viktigt för DIG att påpeka det
    svarar vi inte nu vet vi att du har 10 syskon
  • Anonym

Du ska inte behöva sova på soffan... det är inte det fel att du pratar i sömnen... skicka ut henne på soffan i stället.

• Anonym
    Christi38 skrev 2013-04-17 12:56:59 följande:
    De du pratar om är de som hugger värre än en kobra på allt, ungefär som du som hugger på en smiley med spydigheter. Det är de som aldrig svarar på frågor men kräver svar, de som lägger sin egen sanning i andras knä. Kort och gott de som har trist attityd, är spydiga och mästrande.

Så nu vet viu att du HAR 10 syskon
  • Anonym
    Christi38 skrev 2013-04-17 13:07:49 följande:
    Vilka är VI som du skriver? Röster? ;)
    ytterligare påhopp. ja det är också ett kännetecken
  • Anonym
    Christi38 skrev 2013-04-17 15:12:03 följande:
    Haha anmälde du mig? Moget. Hade jag haft minsta ork hade jag gjort detsamma så du inte kan fega bakom din Anonymitet på en vecka.
    Jag hoppas att du är medveten om att det inte är tillåtet att diskutera enskilda ärenden och det är inte heller tillåtet att angripa anonymiteten som sådan.
    Du ser inte om ett inlägg blir anmält, du märker det bara när det blir borttaget och det betyder att det är du som gjort något fel. Skyll inte dina tillkortakommande på andra utan försök ta lite eget ansvar för det du skriver istället, det är mycket snyggare.
    Vad är ditt syfte mer än att få bråka? 
  • Anonym
    Anonym (inte mitt fel!) skrev 2013-04-16 18:19:19 följande:
    Huset vi bor i är min sambos mormors hus, och min sambo vill absolut inte sälja det.
    Stämmer detta in på er? Har sambon ärvt huset och står det i testamentet att det är hans enskilda egendom? Om ni har gemensamma barn gäller andra lagar, den som är i störst behov av huset får bo kvar (oftast den som har  huvudansvaret för barnen, och saknar möjligheten att köpa ett eget boende) och då spelar det ingen roll om det är hans släkt hus.
    Sambors egendom

3 § Sambors gemensamma bostad och bohag utgör samboegendom, om egendomen förvärvats för gemensam användning och inte annat följer av 4 eller 9 §.

4 § I samboegendomen ingår inte
    1. egendom som en sambo har fått i gåva av någon annan än den andra sambon med det villkoret att egendomen skall vara mottagarens enskilda,
    2. egendom som en sambo har erhållit genom testamente med det villkoret att egendomen skall vara mottagarens enskilda,
    3. egendom som en sambo har ärvt och som enligt testamente av arvlåtaren skall vara mottagarens enskilda och
    4. vad som har trätt i stället för egendom som avses i 1-3, om inte annat har föreskrivits genom den rättshandling på grund av vilken egendomen är enskild.

• Anonym

nu är ju sambon en HON som nyps... varför tror alla att det måste vara en man...??

• Anonym
    Anonym skrev 2013-04-17 17:48:34 följande:
    nu är ju sambon en HON som nyps... varför tror alla att det måste vara en man...??
    Att du inte ger dej. *skratt*
    Varför är det så viktigt vad personen som nyps har mellan benen?
Svar på tråden Sambon nyps & knuffas!