Anonym (Pallar inte!) skrev 2013-04-19 18:57:54 följande:
Vi separerade den 10 mars. Barnen har bott hos mig sen dess. Han har träffat barnen hos mig det mesta av gångerna. Den gången han haft barnen sjätlv var i onsdags när jag satte ner foten. Bröt ihop och sa till honom att nu är det som så att du tar barnen idag för jag behöver en paus. Sen åkte jag till en kompis och kom inte hem fören på kvällen igen. Men hann ju inte prata med barnens pappa eftersom han åkte så fort han såg att jag gick av bussen. Det värsta är att hans vänner har börjat lägga sig i och påstår att jag beter mig som ett svin mot honom och att jag inte vet hur man tar hand om barn. Jag är så trött på att det ska vara så här. Jag hoppas snart att detta löser sig. Vi ska ringa familjerätten för samarbetssamtal i nästa vecka! Jag hoppas att detta löser sig fort för jag ska iväg nästa helg och då måste barnens pappa ta barnen. Jag hoppas verkligen han gör det. Har redan varit tvungen att säga nej 1 gång på grund av att jag inte fått barnvakt!
Sluta bråka med ditt ex (om du nu gör det) och strunta i vad hans vänner säger (om det inte är så att det är era gemensamma vänner) och koncentrera dig på ditt. Om du nu måste säga nåt till ditt försvar så kan du ju lugnt påpeka att vilken sorts förälder du än är slår ditt ex med hästlängder med tanke på att han skiter i era barn. Det bästa ni faktiskt kan göra i det här läget är att vända er till familjerätten och avtala fram vad som ska gälla barnens boende och umgänge.