• spöke

Vanligaste dubbelnamnen (flicknamn) - vilket gillar du bäst?

Dubbelnamnen har varit hopplöst ute under många årtionden, men har sakta börjat komma tillbaka i lite nya former som Tuva-Li och Nova-Li. Kanske kan även de gamla komma tillbaka...? Vad tror du?

I listan finns de tio vanligaste dubbelnamnen (flicknamn). Vilket gillar du bäst? (Och vilket gillar du minst?) Kommentera gärna!

Spöke 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-16 22:59
    Pojknamn: www.familjeliv.se/Forum-3-123/m69567166.html
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vanligaste dubbelnamnen (flicknamn) - vilket gillar du bäst?
  • Quiet thoughts

Röstade Anna-Karin. Själv heter jag något så originellt som Anna-Maria haha

Ängeln Lova 2003-2010 - Alvin 2007- Påskägget Lykke 2011
  • Quiet thoughts
    spöke skrev 2013-04-17 16:13:46 följande:
    Anna-Maria är en fin kombo, tycker jag.
    Tack
    Ängeln Lova 2003-2010 - Alvin 2007- Påskägget Lykke 2011
  • jumos

Jag gjorde ett eget dubbelnamn när jag var strax över tjugo. Jag lade till ett annat namn framför tilltalsnamnet jag alltid haft, och vips hade jag ett dubbelnamn. Dock är jag så småaktig att jag inte tror att jag vill dela med mig då det är helt unikt och jag är ensam om det

• DenNamnbitne

Anna-Lena är finast. På tjejer finns det ju en del fina dubbelnamn om man har fantasi:

Britta-Kajsa
    Anna-Lina
    Göta-Lisa
    Sara-Maja

• spöke
    jumos skrev 2013-04-17 18:49:48 följande:
    Jag gjorde ett eget dubbelnamn när jag var strax över tjugo. Jag lade till ett annat namn framför tilltalsnamnet jag alltid haft, och vips hade jag ett dubbelnamn. Dock är jag så småaktig att jag inte tror att jag vill dela med mig då det är helt unikt och jag är ensam om det
    Att själv välja ett dubbelnamn är nog också ganska unikt. Tufft!
  • Familjen L

Nu tittar jg via mobilen och ser då inte vilka namn det gäller. Men jag tycker jag själv har ett rätt så snyggt och unikt dubbelnamn utan -. Sara Johanna. Dock tror alla att jag heter Sara och har Johanna som såkallat andranamn, men det har jag ej

• jumos

Det är samma för mig FamiljenL, fast i mitt fall ignorerar folk den första delen av namnet eftersom det är ett ovanligt namn och kallar mig den andra delen (som att kalla Anna-Karin för Karin). Andra fina dubbelnamn som jag tycker om är Maja-Stina och Emma-Sara

• spöke
    Familjen L skrev 2013-04-18 10:09:56 följande:
    Nu tittar jg via mobilen och ser då inte vilka namn det gäller. Men jag tycker jag själv har ett rätt så snyggt och unikt dubbelnamn utan -. Sara Johanna. Dock tror alla att jag heter Sara och har Johanna som såkallat andranamn, men det har jag ej
    Sara-Johanna är inte med på topp 10. Det låter väldigt rytmiskt och bra ihop.
Svar på tråden Vanligaste dubbelnamnen (flicknamn) - vilket gillar du bäst?