• spöke

Vanligaste dubbelnamnen (pojknamn) - vilket gillar du bäst?

Dubbelnamnen har varit hopplöst ute under många årtionden, men har sakta börjat komma tillbaka i lite nya former som Tuva-Li och Nova-Li. Dock inte så mycket bland pojknamnen...

Kanske kan även de gamla komma tillbaka...? Vad tror du?

I listan finns de tio vanligaste dubbelnamnen (pojknamn). Vilket gillar du bäst? (Och vilket gillar du minst?) Kommentera gärna!

Spöke 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-16 22:59
    Flicknamn: www.familjeliv.se/Forum-3-123/m69567141.html
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vanligaste dubbelnamnen (pojknamn) - vilket gillar du bäst?
  • yellow88

Röstade på Carl-Johan , inte för att jag direkt gillar det men som enskilda namn är de väldigt fina ;)

♥ Adrian 10-04-17 ♥ Alfred 11-08-08 ♥
  • YokohamaNr2
    yellow88 skrev 2013-04-17 12:09:55 följande:

Röstade på Carl-Johan , inte för att jag direkt gillar det men som enskilda namn är de väldigt fina ;)

Samma här
  • spöke
    yellow88 skrev 2013-04-17 12:09:55 följande:

YokohamaNr2 skrev 2013-04-17 15:36:08 följande:
    Samma här

Tack för era röster och kommentarer. Det ser ut att gå bra för Carl-Johan...
  • DenNamnbitne

Ja Carl-Johan fick även min röst. Jag gillar inte dubbelnamn. Jag tycker att två riktigt snygga namn blir fula i ett dubbelnamn. Sven och Erik är två fina namn. Sven-Erik är inte så fint.

• Jamilia

Var e Ola-Conny nånstans??

• Jamilia

Christopher Robin är väl lite sött!

• kiwifrukt

Röstade på Carl-Johan men under förutsättning att man kan välja att skriva med "k" istället för "c".

• kaffeamanda

Min dotter är snart 8 och heter Anna-Lisa, sjukt ovanligt då men nu börjar det komma många dubbelnamn. Men vi var först! Tungan ute

• Dr Mupp

Jag gillar ju Karl-Oskar, men det fanns inte med så det fick bli Karl-Erik

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • spöke
    DenNamnbitne skrev 2013-04-17 23:59:23 följande:
    Ja Carl-Johan fick även min röst. Jag gillar inte dubbelnamn. Jag tycker att två riktigt snygga namn blir fula i ett dubbelnamn. Sven och Erik är två fina namn. Sven-Erik är inte så fint.
    Håller med! Namnen är finare var för sig.
Svar på tråden Vanligaste dubbelnamnen (pojknamn) - vilket gillar du bäst?