• Iam

Barnen kommer inte överens / han vill inte lämna sitt hus - kanske flytta isär :(

Brumma skrev 2013-04-18 15:49:27 följande:
    Jag hade flyttat o blivit särbos.
    Varken du eller din dotter mår bra, och ert gemensamma kommer knappast att må bra av att växa upp med syskon som hatar varandra - eller syskon som hatar dig, barnets mamma.
    Flyttar ni isär o blir särbos finns ju chansen att pappan ser att ert förhållande är starkt, ser hur illa det varit under tiden i hans hus, och inser att ni antingen får bo särbos, vänta med att flytta ihop tills barnen är stora nog att ha flyttat ut eller helt enkelt skaffa ett eget, gemensamt ställe.
    Håller med här! 

Dessutom tycker jag att det är absurt hur din man hanterar hela situationen faktiskt. Och det jag ser som fel är:

1: Han låter inte dig vara delaktig i beslut som rör hemmet. (att du sätter upp gardiner ser jag inte som att vara delaktig utan mer som något han gladeligen slipper)

2: Han låter sina barn behandla dig och din dotter illa utan att säga ifrån. Man måste inte tycka om alla, men man beter sig respektfullt, speciellt om man är så gammal som 15 och 19 år. 

3: han tillåter att hans ex springer fritt in och ut ur ERT boende utan att sätta några som helst gränser.

4: han visar ingen hänsyn eller vilja till att förstå den situation du sitter i utan tänker bara på sig själv. Det är inte att vara en familj.

Svar på tråden Barnen kommer inte överens / han vill inte lämna sitt hus - kanske flytta isär :(